بدون تغییر در نگرش‌ها، جهش علمی و رشد آموزش‌های قرآنی ممکن نیست
کد خبر: 3760699
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

بدون تغییر در نگرش‌ها، جهش علمی و رشد آموزش‌های قرآنی ممکن نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی - امام جمعه بیله‎سوار گفت: بدون تغییر در نگرش‎های کهنه و پوسیده گذشته، خصوصاً در عرصه آموزش قرآن، توان جهش علمی در جهان و رشد آموزش‎های قرآنی را نخواهیم داشت.

بدون تغییر در نگرش‌ها، جهش علمی و رشد آموزش‌های قرآنی ممکن نیستبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام اصغر جدائی، امام جمعه بیله‎سوار، روز گذشته 11 آبان‌ماه در جمع فعالان، قاریان و حافظان قرآنی، بیله‎سوار با محوریت معجزات علمی قرآن اظهار کرد: قرآن، کتاب هدایت و سعادت انسان است و ما بدون تغییر در نگرش‎های کهنه و پوسیده گذشته، خصوصا در عرصه آموزش قرآن، توان جهش علمی در جهان و رشد آموزش‎های قرآنی را نخواهیم داشت‌.
وی ادامه داد: باید در برنامه توسعه، رشد و بالندگی، به جدیدترین روش‎های آموزشی مجهز شویم، به عنوان مثال در دوران آموزشی بعد از چندین سال آموزش انگلیسی یا عربی، ذره‌ای در حوزه مکالمه موفق نبوده‌ایم لذا آموزش در کشور بخصوص آموزش‌های قرآنی باید کارآمد شود‌.
وی با انتقاد از عدم وجود نشاط در فضای علمی و قرآنی کشور گفت : فضاهای علمی از شور و نشاط کافی برخوردار نیست و بعضی دانشگاه‌ها از بس خلوت شده‌اند به خانه ارواح مشابهت پیدا کرده اند.
جدائی همچنین به موارد متعددی از معجزات علمی قرآن از جمله به آیات سوره «شوری» که در مورد حیات در کرات دیگر است اشاره کرد و افزود: «ومن آیاته خلق السماوات و الارض و ما بث فیهما من دابه» تحقیقات جدید نشان می‌دهد که در کرات جدید حیات موجود است و شهاب سنگ‌هایی که به سمت زمین می‌آید آثار فتوسنتز در آنها موجود است که مبین حیات در کره‌های دیگر هست .
جدائی با تاکید بر معجزات علمی قرآن تصریح کرد: این‌ها یافته جدید هستند در حالی که قرآن ۱۴۰۰ سال پیش این موارد را مطرح کرده است لذا باید در تبیین جنبه‌های علمی قرآن تلاش‌های بیشتری انجام دهیم .
انتهای پیام

captcha