اعزام ۶۸ هزار زائر از خراسان‌‎شمالی به حرم رضوی
کد خبر: 3760715
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

اعزام ۶۸ هزار زائر از خراسان‌‎شمالی به حرم رضوی

گروه معارف - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: طی سال جاری در قالب طرح قدم‌های آسمانی در دهه آخر ماه صفر بیش از ۶۸ هزار زائر از این استان راهی حرم مطهر رضوی شدند.

اعزام 68 هزار زائرازخراسان‌‎شمالی به حرم رضوی

حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: امسال در دهه آخر صفر همزمان با طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» 68 هزار زائر شامل 18 هزار زائر پیاده و 50 هزار زائر سواره راهی مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی شده‌اند.
وی با اشاره به برپایی موکب های پذیرایی از زائران در محورمانه و سملقان تا مشهد مقدس، ادامه داد: از سوی اداره کل اوقاف در آستان امامزادگان زمینه اسکان و پذیرایی از زائران حرم رضوی فراهم شده است.
خادمی با اشاره به حضور یک روحانی در کاروان‌های پیاده، افزود: طی سال جاری مقررشد یک روحانی در کاروان های پیاده حضور داشته باشد تا آداب سفر و زیارت را برای زائران تبین کرده و به نیازهای فرهنگی آنان پاسخ دهد.
وی با بیان اینکه هر سال حدود دوهزار زائر نیز از استان های گلستان و سمنان از خراسان شمالی برای رسیدن به حرم رضوی عبور می کنند که به آنان نیز خدمات لازم ارائه می شود، یادآورشد: پشتیبان از زائران فقط تا مرز بین فارو و قوچان بر عهده خراسان شمالی بوده و از قوچان به بعد نیز مسئولیت امور را خراسان رضوی عهده دار است.
خادمی با اشاره به اینکه مدیران همه کاروان‌های پیاده مشخص شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به برپایی جلسه توجیحی برای هیات مذهبی در این راستا جای نگرانی وجود ندارد.
انتهای پیام.

captcha