تشرف ۶۰۰۰ هیئت مذهبی به حرم رضوی در دهه پایانی صفر/ پیش‌بینی حضور ۲۰۰ هزار زائر پیاده در ایام شهادت
کد خبر: 3760761
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

تشرف ۶۰۰۰ هیئت مذهبی به حرم رضوی در دهه پایانی صفر/ پیش‌بینی حضور ۲۰۰ هزار زائر پیاده در ایام شهادت

گروه فرهنگی - معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ۶۰۰۰ هیئت مذهبی در دهه پایانی صفر به مشهد مشرف خواهند شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سه روز پایانی صفر ۲۰۰ هزار زائر پیاده به مشهدالرضا(ع) مشرف شوند.

تشرف شش هزار هیئت مذهبی به حرم رضوی در دهه پایانی صفر/ پیش بینی حضور 200 هزار زائر پیاده در ایام شهادت

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه رسالت اصلي معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی تبليغ معارف اسلام ناب و بينش دينی با محوريت معارف رضوی است، عنوان کرد: این معاونت برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم‌های عزاداری دهه پایانی صفر از دو ماه قبل جلسات هیئت اندیشه‌ورزی را در خصوص مناسبت دهه پایانی صفر تشکیل داده و نظام موضوعات برنامه‌های این ایام را جمع‌بندی و برنامه‌ریزی کرده است.

معاون تبليغات اسلامي آستان قدس رضوی اضافه كرد: این معاونت درصدد آن است تا با برگزاری مراسم‌های عزاداری و سخنرانی مناسب، شاخصه‌های عزاداری با موازين ناب دينی و اسلامي را به جهان اسلام معرفی کند.

آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از زائران
وی با اشاره به اینکه مجموعه موسسات و معاونت‌های آستان قدس رضوی برای برپایی برنامه عزاداری و میزبانی از زائران در دهه پاياني صفر آمادگی کامل دارند، عنوان کرد: راهپيمايي شكوهمند اربعين در كربلای معلي عظمت و شكوه اسلام ناب را به رخ جهانيان كشید و بعد از اين مناسبت كاروان‌های زيارتی پياده‌ به سمت بارگاه حضرت رضا(ع) تصویر ناب دیگری می آفرینند که پيش‌بينی مي‌كنيم بیش 200 هزار زائر پياده در اين ايام به حرم مطهر مشرف شوند.

حسینی گفت: معاونت تبليغات امسال نیز با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، عزاداری، سخنرانی، برگزاری  حلقه‌های معرفت و اهدای محصولات فرهنگی متناسب از ميهمانان علي‌ بن موسي‌الرضا(ع) در حرم مطهر رضوی پذيرايي مي‌كند و برای زائران پیاده در رواق شيخ حر عاملی و همچنين شبستان‌های ديگر به صورت ويژه برنامه تدارک دیده شده است.

وی اظهار كرد: برجسته‌ترين مبلغان كشور براي اجرای 150 برنامه تبليغی معارفی ویژه ايام پاياني صفر به حرم مطهر دعوت شدند كه می‌توان از جمله آيت‌الله علم الهدی و آیت الله کازرونی و حجج‌اسلام والمسلمین پناهيان، ماندگاری، رفيعی، سیدمهدی ‌میرباقری، شریعتی‌تبار، رضایی‌ تهرانی، حیدری‌ کاشانی و اسلامی‎فر را  نام برد.

معاون تبليغات اسلامي آستان قدس رضوي تصريح كرد: طبق برنامه‌ریزی‌های فرهنگي كه صورت گرفته است موضوعاتي نظير جایگاه وقف، آموزه‌هاي اخلاقي و سیاسی در سيره رضوي، جلوه‌هاي زندگانی پيامبر اعظم(ص) و بيان سيره و زندگاني امام رضا(ع) از جمله موضوعاتي است كه سخنرانان در خصوص آن‌ها صحبت خواهند كرد.

حسيني عنوان كرد: مراسم عزاداری و سوگواری نیز در دهه پایانی صفر بعد از هر نوبت از اقامه نماز با حضور مداحان برجسته کشوری در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این ایام روزانه 9 برنامه سخنرانی و سوگواری ویژه بانوان هر روز قبل و بعد از نماز ظهر و عصر و قبل از نماز مغرب در رواق‌های دارالحکمه، حضرت معصومه(س) و حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

معاون تبليغات اسلامي آستان قدس رضوي عنوان کرد: محمود کریمی، میثم مطیعی، مهدی رسولی، سعيد حداديان، سيدمهدی ميرداماد، اصغر زنجانی، ولی‌الله کلامی‌ زنجانی، بهلول حبیبی و غلام‌رضا عینی‌فرد از مداحانی هستند که در این دهه به روضه‌خوانی، سينه‌زني و مرثيه‌سرايی در حرم مطهر خواهند پرداخت.

تشرف شش هزار هیئت مذهبی به حرم رضوی در دهه پایانی صفر
وی با اشاره به اینکه در ايستگاه‌های ورودی شهر و در پايگاه‌های داخل شهر اطلاع‌رساني برنامه‌های فرهنگي حرم به صورت عمومی انجام خواهد شد، اظهار کرد: در دهه پايانی صفر 6000 هيئت مذهبی به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف خواهند شد، که با برنامه‌ريزی كه به عمل آمده هر روز صبح با حضور سخنرانانی نظير حجج اسلام ماندگاری و پناهیان و ذاكران اهل‌بيت(ع)، در رواق شيخ حرعاملي برای این عزیزان برنامه مذهبی خواهیم داشت و بسته‌های فرهنگي ويژه‌ای نیز به هيئت‌های مذهبی اهدا خواهد شد.

برگزاری محافل انس با قرآن در حرم رضوی
حسيني ادامه داد:  با توجه به پيوند ناگسستنی قرآن و عترت در دهه پايانی صفر در قالب برگزاری محفل انس با قرآن، مسابقات، نشست‌ها و ختم قرآن برگزار مي‌شود كه مهم‌ترين آن‌ها محفل انس با قرآن در شب شهادت امام رضا(ع) از ساعت 22 در رواق امام خميني(ره) است كه اين مراسم به صورت زنده نيز از شبكه قرآن و معارف پخش مي‌شود.

وی افزود: برگزاری محافل انس با قرآن بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) و محفل قرآني ويژه خواهران قبل از نماز ظهر و عصر در دارالقرآن از ديگر برنامه‌های دهه پايانی صفر است.

معاون تبليغات اسلامي آستان قدس رضوی تصريح كرد: به منظور پاسخگويی به سوالات زائران 600 حلقه معرفت در مدرسه پريزاد، رواق امام خمينی(ره)، دارالحکمه، دارالاجابه در بخش خواهران و برادران برگزار خواهد شد و دو مدرسه پريزاد و دارالقرآن براي برادران و خواهران به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگويی به سوالات زائران با حضور اساتيد حوزه و دانشگاه هستند.

حسيني در خصوص واحد ارائه خدمات مشاوره اظهار كرد: اين واحد با ارائه خدمات مشاوره‌‌دينی، اعتقادی و تربيتی در دهه پاياني صفر با 12 ساعت كار روزانه در باب الهادی(ع)، رواق حضرت زهرا(س) و مدرسه پریزاد پاسخگوی زائران خواهد بود.

وي افزود: كودكان و نوجوانان نیز در دهه پایانی صفر مي‌توانند با سيره پيامبر اكرم(ص)، امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) در قالب سه نمايشگاه حكايت آفتاب، در سايه‌سار رضوان و كبوترانه بيشتر آشنا شوند.

حسيني در خصوص برنامه ویژه زائرين غير ايرانی اظهار كرد: اين افراد در دهه پايانی سفر ميهمان معاونت تبليغات اسلامی در رواق كوثر، دارالمرحمه و غدير هستند كه در اين راستا برنامه‎های فرهنگی و دينی به سه زبان آذری، اردو، عربی برگزار خواهد شد.

وي اظهار كرد: ویژه برنامه‌های شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) و شام رحلت و شهادت نیز طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

حسيني گفت: امسال نیز سه ویژه برنامه اجتماع عظیم عزاداران را خواهیم داشت که بعد از نماز ظهر در سالروز رحلت پیامبر(ص) و سالروز شهادت امام رضا(ع) در صحن جامع رضوی و شب شهادت امام رضا(ع) با حضور مداحان اهل بیت(ع) به خصوص مداحان آذری زبان در رواق امام خمینی(ره) ساعت 20 برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha