گذشت از موانع پیشرفت نیاز به حرکت انقلابی دارد
کد خبر: 3760778
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

گذشت از موانع پیشرفت نیاز به حرکت انقلابی دارد

گروه فرهنگی - فرمانده سپاه ناحیه زاهدان گفت: دشمنان نظام اسلامی با سنگ‌اندازی، قصد دارند جلوی پیشرفت ما را بگیرند؛ در چنین شرایطی برای گذشت از این موانع و راهی که در پیش داریم، به حرکت انقلابی نیاز است.

خدارحم سارانی، فرمانده سپاه ناحیه زاهدان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: روز 13 آبان که در تقویم جمهوری اسلامی با عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است، یادآور سه رویداد مهم تاریخی است.
وی ادامه داد: یکی از این وقایع، تبعید حضرت امام(ره) در سال ۴۳ به ترکیه است که به‌دستور امریکا صورت گرفت؛ در این سال امام خمینی(ره) سخنرانی کوبنده‌ای در اعتراض به کاپیتولاسیون ایراد کردند و به‌دنبال آن شاه تحت فرمان اربابش، تصمیم به تبعید ایشان گرفت.
فرمانده سپاه ناحیه زاهدان بیان کرد: واقعه دیگر، کشتار دانش‌آموزان در سال 57 و در مقابل دانشگاه تهران بود و سومین واقعه مهم، تسخیر لانه جاسوسی امریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام بود.
وی افزود: نقطه مشترک این سه واقعه، مبارزه با استکبار است و به همین دلیل، این روز را باید به‌حق، روز مبارزه با استکبار جهانی نامید.
سارانی اظهار کرد: امروز استکبار جهانی بیش از پیش دشمنی خود را با مردم و انقلاب اسلامی آشکار ساخته و هر آنچه در توان دارد، برای تضعیف انقلاب به کار گرفته است، غافل از این که راه پیشرفت ملت ایران با تدبیر رهبر معظم انقلاب وهوشیاری مردم هیچ گاه متوقف نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه دشمنان تهدید کرده‌اند که تحریم‌های اقتصادی افزایش خواهد یافت، افزود: مردم همیشه بیدار استان قطعاً با درک شرایط حساس کنونی بار دیگر برای تجدید بیعت با شهدا و امام شهدا و لبیک به فرامین مقام معظم رهبری در راهپیمایی 13 آبان حضور پرشور خواهند داشت.
فرمانده سپاه ناحیه زاهدان بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی با سنگ‌اندازی، قصد دارند جلوی پیشرفت ما را بگیرند؛ برای گذشت از این موانع و راهی که در پیش داریم، به حرکت انقلابی نیاز است.
وی ادامه داد: حرکت انقلابی نباید در حد شعار بماند، بلکه در همه حوزه‌ها، از جمله حوزه‌های علمی و صنعتی، نیاز است که آن حرکت انقلابی شکل بگیرد.
سارانی در پایان با اشاره به ویژه برنامه‌های 13 آبان، گفت: برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز به صورت جداگانه در ناحیه 1 و ناحیه 2 آموزش وپرورش، دیدار و دلجویی از خانواده شهدای دانش اموز، غبار روبی گلزار شهدا، برپایی نشست‌های بصیرتی و روشنگرانه در مدارس زاهدان و حضور پرشور دانشجویان، دانش‌آموزان و اقشار مختلف بسیج در راهپیمایی 13 آبان از مهمترین این برنامه‌هاست.

انتهای پیام

captcha