روزشمار و عناوین دهه وقف در فارس اعلام شد
کد خبر: 3760821
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

روزشمار و عناوین دهه وقف در فارس اعلام شد

گروه اجتماعی ـ در آستانه فرا رسیدن روز ملی وقف، روزشمار و عناوین دهه وقف در سال 97 اعلام شد.

به گزارش ایكنا از فارس، جواد یزدانی، مسئول روابط عمومی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 12 آبان‌ماه به تشریح روزشمار و عناوین دهه وقف در سال جاری پرداخت و گفت: سه‌شنبه، 15 آبان‌ماه 97 مصادف با 27 صفر به‌عنوان اولین روز، با عنوان «وقف، رسانه، ترویج موقوفات» مشارکتی نام‌گذاری شده است.
وی افزود: 16 آبان ماه و دومین روز دهه وقف نیز که مصادف با 28 صفر و رحلت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و اله و شهادت امام مجتبی علیه‌السلام است، با عنوان «وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت» نام‌گذاری شده و پنج‌شنبه، 17 آبان ماه مصادف با شهادت امام رضا علیه‌السلام با عنوان «وقف، بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ زیارت» معرفی می‌شود.
یزدانی گفت: چهارمین روز از دهه وقف مصادف با هجرت حضرت رسول از مکه به مدینه با عنوان «وقف، انتظار و مهدویت» نامیده می‌شود و پنجمین روز نیز به مناسبت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه عنوان «وقف، توسعه علم و فناوری و حمایت از نخبگان» را دارد.
مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار كرد: عنوان ششمین روز نیز «وقف، عدالت اجتماعی، اجرای امینانه نیات واقفان» است و هفتمین روز نیز با عنوان «وقف، محیط‌زیست، بهداشت و سلامت» شناخته می‌شود.
وی افزود: روز سه‌شنبه، 22 آبان به‌عنوان هشتمین روز از دهه وقف با عنوان «وقف، صیانت از موقوفات، تجلیل از واقفان» نام‌گذاری شده است.
یزدانی گفت: «وقف، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی» نیز عنوان روز نهم دهه وقف است و آخرین روز از این ایام نیز به مناسبت روز کتاب و کتاب‌خوانی عنوان «وقف، تحکیم بنیان خانواده، سبک زندگی اسلامی» نامیده می‌شود.
مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس ابراز امیدواری كرد که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در دهه وقف بتوان هر چه بیشتر در راستای توسعه وقف در استان فارس که از گذشته تاکنون واقفان نیک‌اندیش بسیاری داشته است تلاش کرد.
انتهای پیام

captcha