مردم با حضور در راهپیمایی 13 آبان انزجارخود را از سیاست‌های آمریکا نشان دهند
کد خبر: 3760835
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

مردم با حضور در راهپیمایی 13 آبان انزجارخود را از سیاست‌های آمریکا نشان دهند

گروه سیاسی- استاندار خراسان‌شمالی گفت: هر ایرانی با حضوردر مراسم راهپیمایی 13 آبان ضمن اعلام حمایت از نظام و دولت، انزجار و نفرت خود را از این سیاست های آمریکا نشان دهد.

مردم با حضور در راهپیمایی 13 آبان انزجارخود را از سیاست‌های آمریکا نشان دهند

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، محمد رضا خباز، استاندار خراسان‌شمالی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، اظهارکرد: دلیل نامگذاری 13 آبان ماه به عنوان یوم الله، به خاک و خون کشاندن دانش آموزان و دانشجویان در سال 1357 از سوی رژیم پهلوی و تبعید امام راحل در سال ۴۳ و تاکیدی بر کینه توزی‌های آمریکا علیه ملت ایران است.
وی با بیان این که ۱۳ آبان یوم الله است، گفت:یوم الله به تعبیر امام خمینی(ره) یعنی شکل گیری انقلاب دوم در کشور زیرا در انقلاب اول تلاش مردم برای بیرون کردن شاه از ایران را شاهد بودیم و انقلاب دوم نیز به وسیله دانشجویان پیرو خط امام(ره) برای بیرون راندن آمریکا از کشورانجام شد.
وی با تاکید براینکه حضور شهروندان در راهپیمایی 13 آبان اعلام انزجار از رفتارهای آمریکااست، ادامه داد:هر ایرانی اگر داستان کینه توزی آمریکا نسبت به ایران را مطالعه کند، متوجه می شود که این داستان به سال 1332 و کودتای آمریکایی برای بازگرداندن شاه بر می گردد و از آن هنگام روز به روز بر دیوار بی اعتمادی افزوده شد.
وی 13 آبان ماه را روز تبعید امام راحل هم بیان کرد،افزود: در سال 1343 با فشار آمریکا و پس از سخنرانی ارزشمند و بی سابقه امام راحل، تبعید امام به کشور ترکیه و سپس عراق را شاهد بودیم.
خبازعنوان کرد: اکنون نیز آمریکا تمام تلاش و مساعی خود را به کار برده تا ایرانیان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نظاره گر نباشند و این در حالیست که این وقاحت و بی شرمی سبب می‌شود تا هر ایرانی در مراسم راهپیمایی 13 آبان شرکت کند و احساس انزجار و نفرت خود را از این سیاست های آمریکا نشان دهد.
وی خاطرنشان کرد: انتظار تمام علاقه مندان به این نظام و کشور این است که در روز 13 آبان مردم و شهروندان استان در این راهپیمایی شرکت کنند و اعلام حمایت از نظام و دولت داشته باشند و شرایطی را فراهم کنند تا دشمن چشم طمع به این کشور نداشته باشد.
انتهای پیام.

captcha