افزایش ۲۳ درصدی استقبال کرمانی‌ها از پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3760994
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۸
عرب‌نژاد اعلام کرد:

افزایش ۲۳ درصدی استقبال کرمانی‌ها از پیاده‌روی اربعین

گروه اجتماعی - مدیرکل حج و زیارت استان کرمان از افزایش ۲۳ درصدی استقبال از سفر اربعین در استان کرمان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از کرمان، محمود عرب‌نژاد، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان دیروز شنبه، 12 آبان در جمع خبرنگاران از افزایش 23 درصدی استقبال از سفر اربعین در استان کرمان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال به واسطه اینکه قیمت ارز مشخص نبود سامانه سماح از پنجم مهر ثبت نام را آغاز کرد و صدور ویزا از 15 مهر شروع شد.
وی با بیان اینکه علی‌رغم تأخیرات انجام شده، استان کرمان 62 هزار و 215 نفر ثبت نامی داشت و تا عصر روز قبل از اربعین، 61 هزار و 821 نفر ویزا صادر شد، افزود: سال گذشته بیش از 45 هزار نفر از کرمان به پیاده‌روی اربعین اعزام شدند.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمان خروجی‌های کرمان را به طرف عراق از مرز شلمچه و چزابه اعلام و بیان کرد: 41 هزار و 629 نفر زائر کرمانی از مرز شلمچه، 844 هزار نفر از مرز چزابه و 20 هزار نفر از مرز مهران راهی کشور عراق شدند.
عرب‌نژاد با اشاره به اینکه امسال اتباع افغانستانی از طریق دفاتر کفالت در استان‌ها و شهرستان‌ها ثبت نام شدند، افزود: در استان 103 دفتر زیارتی داریم که دارای مجوز هستند و 20 دفتر موقت برای دسترسی مردم برای ثبت نام و اعزام راه‌اندازی کردیم.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمان تأکید کرد: ثبت نام تعداد ثبت نام کنندگان پیاده‌روی اربعین در شهرستان کرمان 28 هزار و 39 نفر، شهرستان جیرفت 4 هزار و 105 نفر، شهرستان رفسنجان 6 هزار و 791 نفر، سیرجان 5 هزار و 521 نفر، زرند 3 هزار و 287 نفر و بم 2 هزار و 722 نفر بوده است.
انتهای پیام

captcha