۱۳ آبان، نماد نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی
کد خبر: 3761001
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲

۱۳ آبان، نماد نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی

گروه اجتماعی - مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان ایلام با اشاره به اینکه ۱۳ آبان یادآور نقش دانش‌آموزان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است، گفت: نیروسازی و جریان‌سازی و تربیت دانش‌آموزانی که در آینده سکان‌داری انقلاب اسلامی را برعهده خواهند داشت مهم‌ترین محور فعالیت‌های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی است.

13 آبان یادآور نقش دانش‌آموزان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است

به گزارش ایکنا از ایلام، روح‌الله پارسی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان ایلام روز گذشته، 12 آبان در نشست خبری، اظهار کرد: مناسبت‌های روز 13 آبان هر کدام از جایگاه مهم و ویژه‌ای برخوردار هستند، از این رو می‌توان 13 آبان را بعد از 22 بهمن، مهمترین روز در تقویم ملی کشور به حساب آورد.
وی با بیان اینکه روز 13 آبان، نماد نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: در روز 13 آبان، در حقیقت خون تازه‌ای به جریان تظاهرات و جریان انقلاب اسلامی وارد شد و بعد از آن دانش‌اموزان نیز در دفاع مقدس به خوبی درخشیدند و جلوه‌هایی ماندگار را به نمایش گذاشتند که تا امروز برای همه‌ ما به عنوان الگو باقی مانده است و هم‌اکنون نیز حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در فضای فرهنگی بسیار مؤثر است.
مسئول اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گفت: روز 13 آبان سالروز تأسیس اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی است که به‌صورت رسمی در سال 58 به‌ فرمان امام(ره) تأسیس شد و مفتخریم که تنها تشکل دانش‌آموزی هستیم که نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن حضور دارند.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان ایلام بابیان اینکه اسلامی کردن خود دانش‌آموزان و جایی که در در آن فعالیت دارند از رسالت‌های مهم این تشکل است، افزود: نیروسازی و جریان سازی مهم‌ترین محورهای فعالیت اتحادیه است.
پارسی اینکه مهم‌ترین هدف این تشکل را تربیت دانش‌آموزانی مومن و تکلیف‌گرا برای سکان‌داری انقلاب اسلامی عنوان کرد و از اعزام جمعی از دانش آموزان ایلامی برای شرکت در دیدار دانش‌آموزان با رهبر معظم انقلاب که به ‌صورت سالانه و منظم برگزار می‌شود، خبر داد.
پارسی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های این اتحادیه جشنواره و پویش دانش‌آموزی با عنوان «پنبه‌دانه» با اشاره به خطاب رهبر معظم انقلاب اسلامی به سران استکبار است که این جشنواره به ساخت دست سازه‌ها و آدمک‌های دانش آموزان با محوریت موضوع گرامیداشت روز 13 آبان و 9 دی است.
وی تصریح کرد: در این جشنواره دانش آموزان از دست سازه‌های خود عکس گرفته و به دبیرخانه جشنواره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان ارسال می‌کنند که فرصت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 12 دی‌ماه سال جاری است و درنهایت نیز به 40 نفر از برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان ایلام، عضوگیری باشگاه بین‌المللی 2000 دانش‌آموز ضد صهیونیست را از دیگر برنامه‌های این اتحادیه در استان برشمرد و گفت: فاز اول آن در ایام اربعین و در موکب دانش‌آموزی مستقر در پایانه مرزی مهران اجرا شد و تعدادی از دانش‌آموزان عراقی نیز در ایام اربعین به این باشگاه پیوستند.
وی گفت: برنامه محوری دیگر بحث جلسات گفتمان دینی در سطح مدارس در طول سال با حضور روحانیون توانمند و تربیت شده برای ایفای نقش تبلیغی و آموزشی در فضای دانش‌آموزی است.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان ایلام از فعالیت بیش از 2000 دانش‌آموز در قالب انجمن‌های اسلامی در مدارس استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با همکاری همه‌ی دلسوزان فرهنگی شاهد برگزاری برنامه‌های تأثیرگذار برای پرورش نسلی تکلیف‌گرا، بالنده و پویا باشیم.
انتهای پیام

captcha