13 آبان به نماد مقاومت ملت ایران در برابر استکبار تبدیل شده است/ قدردانی از دولت و ملت عراق/ ترامپ کوچک‌تر از آن است که بتواند ایران را از پا درآورد
کد خبر: 3761042
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
لاریجانی در نطق پیش از دستور:

13 آبان به نماد مقاومت ملت ایران در برابر استکبار تبدیل شده است/ قدردانی از دولت و ملت عراق/ ترامپ کوچک‌تر از آن است که بتواند ایران را از پا درآورد

گروه سیاسی ــ رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 13 آبان به نماد مقاومت ملت ایران در برابر استکبار بدل گردیده، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب روز گذشته سه واقعه مهم ماجرای کاپیتولاسیون و مخالفت شجاعانه امام(ره) با آن، حرکت انقلابی دانشجویان و حرکت دانش‌آموزان را توضیح دادند، هر کدام جلوه‌ای از مبارزات ملت علیه رفتارهای استکباری آمریکا را نشان می‌دهد.

به گزارش ایکنا؛ علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز، یکشنبه 13 آبان، مجلس شورای اسلامی، با آرزوی قبولی زیارت عزاداری اربعین حسینی برای ایرانیان عزیز، همکاران مجلس و سایر مسلمانانی که توفیق راهپیمایی پیدا کردند، گفت: از دولت جدید عراق و مردم مهمان‌نواز عراق که در این هنگامه عظیم حسینی خدمت‌رسانی مطلوبی به زائرین داشتند سپاسگزاری می‌کنم و از همه دستکاه‌های اجرایی کشور به خصوص وزارت کشور، نیروی انتظامی و نیروهای مسلح که بسترهای این حرکت دینی مردمی را فراهم کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه 13 آبان به نماد مقاومت ملت ایران در برابر استکبار بدل گردیده، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب روز گذشته سه واقعه مهم ماجرای کاپیتولاسیون و مخالفت شجاعانه امام(ره) با آن، حرکت انقلابی دانشجویان و حرکت دانش‌آموزان را توضیح دادند، هر کدام جلوه‌ای از مبارزات ملت علیه رفتارهای استکباری آمریکا را نشان می‌دهد.

لاریجانی اظهار کرد: قریب به 80 سال است که دولت آمریکا در امور داخلی ایران دخالت می‌کند و نمونه‌هایی از انواع خیانت‌ها و جنایت‌ها علیه ملت ایران در آن به وفور دیده می‌شود. کودتای امریکا علیه دولت ملی مصدق با اختلاف‌افکنی داخلی بین سیاسیون و پول‌پاشی به مزدوران و بهره جستن از خائنین شکل داده شد و حکومت دیکتاتوری وابسته شاه را برای چند دهه بر ملت ایران تحمیل نمود و ماشین شکنجه و خفقان ساواک را برای کنترل مبارزان با کمک سیا و موساد راه‌اندازی کرد و در پناه این سفاکی‌ها بر ثروت ملی ایران به خصوص نفت تسلط یافتند و برای چند دهه به یغما بردند و حتی منابع نازلی در ازای نفت به ایران می‌پرداختند سیاهه‌‌هایی از هزینه‌ مستشاران آمریکایی که چند ده هزار نفر بودند، ارائه می‌کردند.

رئیس مجلس ادامه داد: علاوه بر این عملا فرماندهی در ارتش در دست آنان بود. در امور سیاسی نیز شاه بدون اجازه نمی‌توانست تصمیم مهمی بگیرد و تغییر نخست‌وزیر و وزرا با هماهنگی آمریکا میسر بود. این وابستگی شدید نظامی، سیاسی و اقتصادی و سرکوب آزادیخواهان و ایجاد فضای خفقان جز سرافکندگی ملت ایران در مقابل سایر ملل و به بردگی کشاندن ملت ایران و عقب نگه داشتن کشور نتیجه دیگری نداشت.

وی عنوان کرد: امام(ره) در سال 1343 در پیامی درباره کاپیتولاسیون فرمودند «اکنون مستشاران نظامی و غیرنظامی آمریکا با جمیع خانواده و مستخدمین آنها آزادند هر جنایتی بکنند، هر خیانتی بکنند، پلیس ایران حق بازداشت آنها را ندارد، دادگاه‌های ایران حق رسیدگی ندارند».

لاریجانی افزود: انقلاب اسلامی یکباره شرایط را زیر و رو کرد و ملت ایران، آمریکا و نوکران آمریکا را از کشور بیرون کرد. وقتی آمریکا مواجه با سد ملت ایران گردید و از دخالت‌های آمرانه گذشته مأیوس شد، دشمنی با ملت ایران را به نحو دیگری سامان داد. ابتدا تئوری تجزیه ایران را با شورش‌های قومی پیگیری نمود و یا کودتا علیه نظام اسلامی را سامان داد. ترورهای ناجوانمردانه افراد مؤثر و رهبران انقلاب نظیر شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید رجایی، شهدای حزب و شهدای محراب، جنس دیگر طراحی آنها بود.

وی تأکید کرد: این دسائس که در سال‌های نخست انقلاب به اجرا درآمد با همه هزینه‌‌هایی که برای انقلاب نوپای اسلامی داشت ره به جایی نبرد لذا جنگ صدام علیه ملت ایران با حمایت و تحریک آمریکا شکل یافت و البته سایر کشورهای غربی و شوروی سابق نیز به کمک صدام شتافتند. ملت ایران در مقابل این تهاجم وسیع ایستاد و مشکلات زیادی تحمل کرد. بیش از 200هزار شهید و صدها هزار جانباز و آزاده و خسارات وسیع به اراده ملت خللی وارد ننمود.

رئیس مجلس یادآور شد: رمز توفیقات ملت در مقابل این حجم ماجراجویی متنوع آمریکا، شناخت ملت از ظلم و جور شیطان بزرگ و اعتماد به تفکر و هدایت‌های امام(ره) و توافق در ایستادگی در مقابل دشمن بود. گذشت زمان نشان داد که تصمیم و انتخاب مردم، منطقی، معقول و بسیار پرثمر برای آینده کشور بود؛ تصمیمی که به همه متجاوزان دیروز و امروز آموخت که هر کس قصد تجاوز و اشغال خاک ایران را بکند تصمیم به نابودی خود گرفته است؛ چرا که ملت ایران همانطور که صدام را تا مرحله نابودی تعقیب کرد هر متجاوز دیگری را نیز معدوم خواهد نمود.

لاریجانی اظهار کرد: اکنون آقای ترامپ همچون صدام قصد ستیز با ملت ایران گرفته است. وی می‌خواهد مستقیما ملت ایران را مورد ستم و شکنجه قرار دهد. او به ستیز با ملت ایران به خصوص با کودکان و زنان ایران آمده و عجیب است که با این همه شرارت، آقای ترامپ از شعارهای ملت در مقابله با شیطنت‌های امریکا اظهار ناراحتی می‌کند.

وی تصریح کرد: آمریکا باید مطمئن باشد امروز نیز ملت ایران نشان خواهند داد که آقای ترامپ کوچکتر از آن است که بتواند ایران را از پا درآورد. همانگونه که ملت ایران صدام را تا نابودی تعقیب کرد و همانطور که ملت ایران تروریست‌های مزدور آمریکایی داعش را تا نابودی تعقیب نمود، بر جانیان کاخ سفید خسران و پشیمانی مستولی خواهند نمود.

رئیس مجلس با بیان اینکه امروز ملت‌ها از سلطه‌طلبی و اخاذی آمریکایی‌ها به ستوه آمده‌اند، گفت: آنها به دنبال خلاصی از این دولت شر هستند. دولت نااهل و غیر معقول فعلی امریکا اسباب تمسخر سیاستمداران دنیا شده است و حتی متحدین دیروز آمریکا راهکارهای بدیل هستند.

وی ادامه داد: در این میانه طرح‌های مالیخولیایی ایالات متحده تحت عناوین « معامله بزرگ قرن» و یا «ائتلاف راهبردی» بیش از آنکه زمینه تحقق داشته باشد بستر برای اخاذی از برخی کشورهای تحقیر شده است که آنان را با بدترین عبارات موهن نیز همراه می‌کند.

لاریجانی اظهار کرد: ملت نستوه ایران با تجربه گذشته راه خود را به خوبی می‌شناسد و با استقامت شکوهمند در این معرکه شیادانه آمریکا صحنه را برای مزدوران این کشور پرهزینه خواهد نمود و با تلاش مجاهدانه به بالا بردن بهره‌وری توانمندی اقتصادی و فناورانه کشور اهتمام خواهد نمود. ضمنا ملت ایران رفتار برخی کشورها در منطقه را که محرک ماجراجحویی آمریکا و زمینه‌ساز بسط شیطنت‌های اسرائیل شده‌اند فراموش نمی‌کند.

رئیس مجلس عنوان کرد: ملت ایران با رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(دامت برکاته) با همبستگی هر چه بیشتر راه حفظ عزت و استقلال را پی خواهد گرفت و در این شرایط رعایت وحدت صفوف و همگرایی قوای مختلف و جریان‌های سیاسی بیش از هر زمان ضرورت دارد و امیدواریم در این شرایط حساس عقلای جریان‌های مختلف سیاسی راهبری درستی داشته باشند.

انتهای پیام

captcha