درخواست ولیعهد اوگاندا برای همکاری دینی با ایران
کد خبر: 3761045
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

درخواست ولیعهد اوگاندا برای همکاری دینی با ایران

گروه بین‌الملل ـ ولیعهد سنتی اوگاندا در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در این کشور همکاری رایزنی فرهنگی ایران در اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و دینی را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا با الحاجی قاسم ناکی بینگه کاکونگولا (Prince Kassim Nakibinge Kakungulu)، ولیعهد سنتی و مسلمان این کشور در محل اقامتگاه وی واقع در منطقه کیبولی کامپالا دیدار و در خصوص توسعه و گسترش همکاری‌های مشترک فرهنگی همه جانبه گفت‌وگو کرد.

الحاجی قاسم ناکی بینگه کاکونگولا به برخی از فعالیت‌های این کشور از جمله برگزاری کارگاه آموزشی ـ فرهنگی در حمایت از «حقوق خانواده و کودک در اسلام» و «آموزش تعالیم اسلام به کارمندان غیر مسلمان دادگاه‌های امور ازدواج و طلاق» و «شیوه‌های اسلامی جلوگیری از رواج طلاق» اشاره کرد.

ولیعهد سنتی اوگاندا همچنین، خواستار همکاری رایزنی فرهنگی ایران در اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و دینی شد.

وی در ادامه، افزود: جمهوری اسلامی ایران با کمک خداوند متعال، مقاومت و تلاش‌های ملت خود، توطئه‌های آمریکا را خنثی خواهد کرد. من به شما اطمینان می‌دهم که از حمایت و همکاری‌های اوگاندا برای مبارزه با توطئه‌های آمریکا برخوردار هستید.

قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن استقبال از اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و دینی گفت: همزمان با ایام هفته بزرگداشت مقام و منزلت زن که سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) است، نمایندگی فرهنگی ایران در نظر دارد به برگزاری نشست تخصصی در این زمینه بپردازد.

وی بر لزوم تبادل تجربیات فرهنگی بین دو ملت و انجام فعالیت‌های فرهنگی با محوریت وحدت بین مسلمانان و گسترش همکاری علمی و دانشگاهی تأکید کرد.

انتهای پیام

captcha