برگزاری مانور پدافند غیرعامل در دبیرستان حضرت قائم(عج) اسفراین
کد خبر: 3761097
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

برگزاری مانور پدافند غیرعامل در دبیرستان حضرت قائم(عج) اسفراین

گروه اجتماعی ـ مانور پدافند غیرعامل در دبیرستان هیئت امنایی حضرت قائم(عج) اسفراین با هدف آشنایی با راه‌های مقابله با حملات و تهدیدات هوایی دشمن، عملیات امداد و نجات، مهار آتش و کمک به دانش‌آموزان مصدوم برگزار شد.

برگزاری مانور پدافند غیرعامل در دبیرستان هیئت امنایی حضرت قائم( عج) اسفراین

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، طاهر رستمی، فرماندارشهرستان اسفراین امروز، 13 آبان‌ماه در حاشیه برگزاری مانور پدافند غیرعامل در جمع دانش آموزان دبیرستان هیئت امنایی پسرانه قائم(عج) اظهار کرد: مانور پدافند غیرعامل به منظور کسب آمادگی بیشتر مردم و مسئولان قبل از وقوع حادثه و بحران برای مواجهه با حوادث است.
وی ادامه داد: پدافند عامل و غیرعامل دو مقوله تخصصی ولی مکمل هم هستند، در پدافند عامل ستاد کل نیروهای مسلح و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی وظیفه حفاظت امنیت از مرزها را برعهده دارند که نمود آن را درهشت سال جنگ دفاع مقدس شاهد بودیم.
وی افزود: در پدافندغیرعامل وظیفه دستگاه‌ها، نهادها، بخش خصوصی و حتی همه مردم این است که با رعایت دستورالعمل‌ها و قوانین پدافند غیرعامل درراستای کاهش خسارات، صدمات و تلفات استفاده کرد.
رستمی خاطرنشان کرد: می‌توان از نقش همیاران پلیس به عنوان نمونه بارز پدافند غیرعامل درخصوص آگاهی‌بخشی و پیشگیری قبل از وقوع حادثه نام برد که در این زمینه نیروی انتظامی تجربه موفقی داشته است.
وی عنوان کرد: آموزش و پرورش می‌تواند با رویکرد آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و فرهنگیان، فرهنگ پدافند غیرعامل را در جامعه نهادینه کند.
انتهای پیام

captcha