اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن در مدارس ابتدایی زنجان
کد خبر: 3761115
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن در مدارس ابتدایی زنجان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن در مدارس ابتدایی استان ‌با هدف تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور اجرا می‌شود.

اجرای طرح حفظ جزء 30 قرآن در مدارس ابتدایی استان زنجانمجید نظری، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: طرح حفظ جزء 30 قرآن کریم طرح وزارت آموزش و پرورش برای پرورش حافظان کلام وحی است.
وی با اشاره به اینکه مخاطبان این طرح تمامی مقاطع و همکاران آموزش و پرورش است، ابراز کرد: این طرح با تأکید بر مقطع ابتدایی در همه پایه‌ها و با همکاری 4 نهاد از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد، صدا و سیما و اوقاف و امور خیریه اجرا می‌شود.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه طرح حفظ جزء 30 در 3 مرحله اجرا می‌شود، بیان کرد: مرحله نخست از ابتدای مهرماه تا 15 آبان، مرحله دوم از 16 آبان تا 30 بهمن و مرحله سوم از یک اسفند تا 15 اردیبهشت انجام می‌شود.
وی یکی از اهداف این طرح را تربیت 10 میلیون حافظ قرآن بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: این طرح اجباری نیست اما با توجه به سهولت کار، دانش‌آموزان را به حفظ قرآن ترغیب می‌کند.
نظری در مورد اینکه در همه مدارس به ازای همه کلاس‌ها معلم قرآن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مربیان اداره اوقاف معلمان را برای اجرای این طرح آموزش می‌دهند و مدیر و یا معاون پرورشی مدرسه متولی اجرای این طرح است.
این مسئول همچنین به اجرای طرح نور برای حفظ 5، 10 و 30 جزء قرآن کریم اشاره کرد و گفت: علاوه بر این مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در مرحله آموزشگاهی نیز از هفته آخر آذر ماه کلید می‌خورد و زنجان میزبان مرحله کشوری آن است.
انتهای پیام
captcha