«هیهات منّاالذله»؛ شعار محوری ملت ایران در 13 آبان 97
کد خبر: 3761252
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
آیت‌الله سپاسی آشتیانی عنوان کرد:

«هیهات منّاالذله»؛ شعار محوری ملت ایران در 13 آبان 97

گروه سیاسی - مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی گفت: امروز پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب شعار محوری ملت و جوانان ایران در 13 آبان 1397، «هیهات مناالذله» امام حسین (ع) در مقابل خودکامگی‌های یزید ملعون است.

«هیهات منّاالذله»؛ شعار محوری ملت ایران در 13 آبان 97

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله کاظم سپاسی آشتیانی، مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی صبح یکشنبه سیزدهم آبان‌ماه با حضور در مراسم گرامیداشت «یوم‌الله 13 آبان» که با حضور دانش‌‌آموزان بسیجی در مصلی بیت‌‌المقدس اراک برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز مهمی است. سه مناسبت بسیار مهم از جمله سالروز تبعید بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران به ترکیه در سال 1343، سالروز شهادت 56 تن از دانش‌آموزان در دانشگاه تهران در سال 1357 و همچنین سالروز تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ آمریکا در سال 1358 می‌باشد.
وی ادامه داد: در حالی امروز 13 آبان را در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و مبارزه با شیطان نامگذاری شده است که چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و انقلاب اسلامی به بلوغ رسیده است.
مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی ضمن تشکر از حضور تمامی اقشار جامعه از قبیل روحانیت، اساتید، دانشگاهیان، معلمان و دانش‌آموزان و ... برای برنامه‌ریزی و حضور در این رویداد حماسی بیان کرد: برای هرچه باشکوه برگزار شدن این راهپمایی و اجتماع عظیم در سال‌های آینده کار شود و این حضور هزاران انسان انقلابی به ویژه جوانان انقلابی دهه هشتادی به نمایش گذاشته شود و دشمن مشاهده نماید که امروز انقلاب ما پس از گذشت چهل سال در اوج جوانی است.
آیت‌الله سپاسی در ارتباط با دیدگاه قرآنی نسبت به استکبار جهانی بیان کرد: قرآن کریم آیات بسیاری در ارتباط با رفتار استکبار و نحوه برخورد با آن را در بردارد. آیه 118 و 120 سوره مبارکه آل عمران از جمله این آیات می‌باشد.
وی افزود: خداوند در آیه 118 سوره مبارکه آل‌عمران می‌فرماید:« يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ؛ ای اهل ایمان، از غیر هم‌دینان خود دوست صمیمی همراز نگیرید» با توجه به این آیه اگر مومنان دشمنان خود را به عنوان محرم اسرار قرار دهند یک اشتباه راهبردی و استراتژیک از دیدگاه قرآن است.
مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی اظهار کرد: خداوند در آیه فوق می‌فرماید:«لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ» دشمنان از هرنقص، شدت و کمبودی که بر شما وارد سازند دریغ نمی‌کنند و کوتاه نمی‌آیند و ما در طول این چهل سال دیدیم و تجربه کردیم که قدرت‌های استکباری در ارتباط با انقلاب اسلامی هرچه توانسته‌اند، عمل کردند و هر ضربه‌ای را به این انقلاب نورانی زدند اما، ضربه‌های آن‌ها کوبیدن مشک بر سندان است و اثری ندارد و پتکی است که بر انقلاب می‌زنند اما، این انقلاب با تمامی این مسائل آب‌دیده‌تر می‌شود و ضربات آن‌ها بر این انقلاب موثر نخواهد بود.
آیت‌الله سپاسی بیان کرد: استکبار جهانی و دشمنان اسلام تمایل دارند که ملت ایران گرفتار مشکل شود. با توجه به آیه 118 آل عمران «قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِم» شما بغض را از بیان و دهان دشمنان مشاهده می‌کنید هنگامی که نام ما را می‌برند از بغض دندان روی هم می‌فشارند. بطور مثال وقتی که ترامپ در رابطه با ایران و جمهوری اسلامی ایران و عظمت ملت ایران صحبت می‌کند بغض در چهره و بیان این انسان خبیث مشاهده می‌شود.
وی ادامه داد: خداوند در ادامه این آیه می‌فرماید:« وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَر» بیان و کلام دشمنان را می‌بینیم و در مقابل آنچه آن‌ها مخفی می‌کنند بسیار اندک است و در آیه 120 این سوره نیز خداوند می‌فرماید« إِنْ تَمْسَسْكُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَإِنْ تُصِبْكُمْ سَيِّئَةٌ يَفْرَحُوا بِهَا وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا لَا يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئًا إِنَّ اللَّهَ بِمَا يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ؛ اگر شما (مسلمین) را خوشحالی پیش آید از آن غمگین شوند، و اگر به شما حادثه ناگواری رسد خوشحال شوند. اما اگر شما صبر پیشه کنید و پرهیزکار باشید مکرر و عداوت آنان آسیبی به شما نرساند، که همانا خدا بر آنچه می‌کنید محیط و آگاه است».
مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی درخصوص موقعیت دیروز و امروز ما در مقابله با آمریکا بیان کرد: این یک مساله حیاتی است که باید ملت ما و طلبه‌ها، دانشگاهیان و دانشجویان و شخصیت‌های عالم ما باید به این قضیه توجه کنند.
آیت‌الله سپاسی عنوان کرد: آمریکایی‌ها پیش از انقلاب اسلامی انواع توطئه‌ها را علیه ملت ما طراحی کردند و کودتای 28 مرداد سال 1332 در حالی که دولت از وابستگی به آمریکا برخوردار بود و دوست او محسوب می‌شد اما، در ارتباط با ملی کردن صنعت نفت ایران کاری انجام نداد و در نهایت آمریکا با به راه انداختن کودتا دولت را ساقط و نابود می‌کند، موقعیت دیروز آمریکا با ما چنین بوده است.
وی اظهار کرد: ما در گذشته ملتی بودیم که عزت و احترامی نداشتیم ولی آمریکایی‌ها در کشور ما مصونیت داشتند.
مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی در ارتباط با موقعیت امروز آمریکا و ملت ایران و انقلاب اسلامی خاطر‌نشان کرد: آمریکا در طی این چهل سال به تعبیر مقام معظم رهبری در تمامی مبارزات علیه انقلاب اسلامی ایران همیشه مغلوب بوده است به طوری که در کودتاها شکست خورده و نتوانسته به پیروزی دست پیدا کند.
آیت‌الله سپاسی گفت: آمریکا در ارتباط با تحمیل جنگ به کشور ایران شکست خورد و برای اولین بار در دویست سال اخیر حتی یک متر از خاک جمهوری اسلامی ایران را از دست نداده‌ایم.
وی بیان کرد: آمریکا در توطئه تحریم اقتصادی از اولین روزهای انقلاب اسلامی ما را تحریم کرده است و در صدد تسلیم نمودن ملت نسبت به تحریم‌ها بوده است و امروز پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب شعار محوری ملت ایران، جوانان ایران در 13 آبان 1397 « هیهات مناالذله» امام حسین (ع) در مقابل خودکامگی یزید ملعون، است.
مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی افزود: امروز ملت ایران در مقابل فشارهای آمریکا با سردادن شعار «هیهات مناالذله»اعلام می‌کند که زیربار تسلیم و سازش با ابرقدرت‌ها نخواهد رفت.
آیت‌الله سپاسی بیان کرد: رده 72 علمی ایران در پیش از انقلاب پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب که به رده 16 ارتقا پیدا کرده است و باید گفت اگر تحریم آمریکا موثر بود باید رده علمی کشور تنزل پیدا می‌کرد. این در حالی است که امروز علی‌رغم خواست آمریکا و قدرت‌ها با تلاش و استقامت ملت ایران و ابتکار و اعتقاد جوانان رده علمی ما این‌گونه رشد پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: امروز در علوم استراتژیک اول منطقه هستیم، قدرت ما از نظر دفاعی به صورتی است که تمام پایگاه‌های آمریکا منطقه خاورمیانه و غرب آسیا زیر برد موشک‌های بالستیک نقطه‌زن ما قرار دارد یعنی ما می‌توانیم در کمتر از یک متر خطا تمام پایگاه‌های آمریکا را مورد هدف قرار دهیم. مقام بلند‌پایه صهیونیستی آقای «یوژی رابین» که چهار دهه بالاترین مسئولیت عالی طراحی صنعت موشک رژیم صهیونیستی رابه عهده داشته است، دو بار در مقابل جوان جمهوری اسلامی ایران اعتراف می‌کند و اذعان می‌کند من کلاهم را به احترام جوانان ایران و جمهوری اسلامی ایران از سر برمی‌دارم.
مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی اظهار کرد: دشمن چیزی نیست با توجه اینکه از امکانات بسیاری برخوردار است اما، روحیه ایمانی و انقلابی از آن ملت ایران است و این ما هستیم که پیشرفت نمودیم و در کنار مدیترانه رسیدیم.
آیت‌الله سپاسی اظهار کرد: امروز پس از چهل سال مبارزه و استقامت برنامه 50 ساله افق آینده و پیشرفت انقلاب اسلامی ایران در حال تنظیم شدن است و آمریکا در مقابل انقلاب اسلامی تحلیل رفته و مغلوب شده است. امسال آمریکا با 800 هزار میلیارد دلار کسری بودجه مواجه است و 7 تریلیون دلار در طی این 17 سال اخیر در منطقه خرج کرده است. آیا امروز حرف اول و آخر را می‌تواند در جهان بزند که این‌طور نیست.
وی ادامه داد: آمریکایی‌‌ها اذعان کردند تحریم‌ها را باز می‌گردانند و صادرات نفت کشور را به صفر می‌رسانند و امروز متوجه شدند که این کار عملا امکان‌پذیر نیست. قدرت انقلاب اسلامی در حدی است که آن‌ها نمی‌توانند در مقابل انقلاب بایستند.
مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی بیان کرد: با تمامی اقداماتی که در طی این سال‌ها انجام شده است، مشکلاتی نیز وجود دارد و باید برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی نمود اما عظمت این انقلاب و کارکردش آن‌قدر درخشان و قابل اعتماد است که صدا و سیما و جراید باید به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های این نظام بپردازند.
آیت‌الله سپاسی بیان کرد: چهل سال پیش حرف اول را آمریکا می‌زد اما، امروز در مساله سوریه و عراق هیچ نقشی ندارد. این قدرت نرم‌افزاری جمهوری اسلامی ایران است که ثمره مقاومت و خون شهدا است.
وی اظهار کرد: در جنگ سایبری به حدی رسیدیم که پرنده فوق پیشرفته جاسوسی آمریکا آرکیو 170 را سالم به زمین می‌نشانیم و مهندسی معکوس را انجام می‌دهیم و امروز به جایی رسیدیم که در کنار رود فرات در سه کیلومتری نیروهای آمریکایی به داعش با موشک‌های نقطه‌زن حمله کرده و به طور دقیق مقر جلسه فرمادهان داعش را مورد حمله قرار دادیم و به آن‌ها می‌فهمانیم که جمهوری اسلامی ایران هر جا خطری را احساس کند آن را از بین می‌برد.
مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی افزود: در مقابل عظمت ملت و این نظام باید سجده شکر بجای آورد و باید صبور بود، تقوا پیشه کنیم، کار کنیم و بدانیم آینده از آن ملت و جوانان و جمهوری اسلامی است. باید به انقلاب و نظام ببالیم و این مسیر نورانی را با قدرت و قوت طی کنیم.
انتهای پیام

captcha