کتابی درباره امام هادی(ع) منتشر شد
کد خبر: 3761374
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶

کتابی درباره امام هادی(ع) منتشر شد

گروه ادب ــ کتاب «علی‌بن محمد(ع)، امام هادی» نوشته مرضیه محمدزاده از سوی انتشارات اطلاعات روانه بازار نشر شد.

کتابی درباره امام هادی(ع) منتشر شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «علی‌بن محمد(ع)، امام هادی» که نگارش آن به قلم مرضیه محمدزاده انجام شده، در 416 صفحه و به قیمت 40 هزار تومان از سوی انتشارات اطلاعات روانه بازار نشر شده است.
این اثر شامل دو فصل است که نویسنده در فصل نخست با عنوان زندگانی تاريخی امام هادی(ع) که شامل نه بخش است به طلوع این خورشيد امامت پرداخته است. در بخش‌های بعد نیز به مسائلی چون نصوص و دلايل امامت، سيره عملی و کرامات آن حضرت، اوضاع اجتماعی، سياسی و همچنين اوضاع فرهنگی عصر امام(ع)، سازمان وکالت، اصحاب و راويان احاديث ايشان، غروب خورشيد و سرانجام تاريخچه بقعه و آستان عسکريين پرداخته شده است.
فصل دوم نيز شامل نه بخش بوده و به زندگانی معرفتی امام هادی(ع) اختصاص یافته است و حيات آن حضرت از منظر علمی مورد کنکاش قرار می‌گيرد. اين فصل با بخش عقايد آغاز شده و سپس به مسائلی چون قرآن و تفسير، فقه، نحله‌های فکری آن عصر، امام(ع) و حوزه‏‌های معارف دينی و همچنين آموزه‌های اخلاقی، عبادات و ادعيه، سخنان معصومين و انديشمندان درباره آن حضرت پرداخته و بخش پايانی اين فصل را کتابنامه امام هادی(ع) تشکيل می‏‌دهد.
انتهای پیام

captcha