اجرای طرح «تاب‌آوری در برابر آسیب‌های اجتماعی» در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3761391
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹

اجرای طرح «تاب‌آوری در برابر آسیب‌های اجتماعی» در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح تاب‌آوری در برابر آسیب‌های اجتماعی در ۵۰ درصد مدارس این استان خبر داد.

اجرای طرح «تاب‌آوری در برابر آسیب‌های اجتماعی» درکهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، ابراهیم راستار، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 13 آبان‌ماه اظهار کرد: این طرح برای دانش آموزان پایه‌های سوم تا ششم اجرا می‌شود.
وی افزود: شناسایی عوامل و فضاهای مخاطره آمیز در درون و بیرون از مدرسه و انجام اقدامات لازم از راهکارهای پیشگیری از گرایش به مواد مخدر است.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: شناسایی دانش آموزان در معرض خطر از دیگر راهکارهای پیشگیری از رفتارهای پرخطر است که برای تحقق این امر طرح ماد در تمام شهرستان‌های استان در حال اجراست.
راستار بیان کرد: در این طرح پس از شناسایی دانش آموزان مشکل دار برای حمایت‌های روانی وعاطفی آنان با کمک دستگاه‌های متولی برنامه‌ریزی می‌شود.
وی ابراز کرد: تغییر چشمگیر در الگوی خواب یا تغذیه نوجوان شامل کاهش یا افزایش نشانه هشدار دهنده مهمی است که اولیای مدارس و دانش آموزان باید به آن توجه داشته باشند.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خشنونت در رفتار را از دیگر علائم هشدار دهنده برای مصرف به مواد مخدر ذکر کرد.
راستار افزود: شناخت خطراتی که کودک و نوجوان را برای گرایش به مواد مخدر آماده می کند گام نخست برای پیشگیری در این عرصه است.
وی عنوان کرد: بسیاری از خانواده‌ها برای آموزش مهارت‌هایی مانند ریاضی حساسیت بیشتری نشان می‌دهد در حالیکه که تعداد زیادی از افراد آسیب دیده از معضل اعتیاد به دلیل نداشتن مهارت آسیب‌های اجتماعی فرصت جوانی برای علم آموزی در دانشگاه‌ها را از دست می‌دهند.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جایگزینی گفت و شنود به جای گفت‌وگو یعنی ایجاد زمینه بیان ایده‌های دانش آموزان در خانه کودک و نوجوان را در برابر آسیب اجتماعی مقاوم می کند.
راستار یادآور شد: در صورتی که پیوند عاطفی و روانی دانش آموزان در مدارس محکم شود برای خودمراقتی همکاری بیشتری می‌کنند.
انتهای پیام

captcha