ارتباط تشدید بمباران الحدیده و پرونده خاشقچی
کد خبر: 3761421
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
محمدعلی الحوثی تشریح کرد:

ارتباط تشدید بمباران الحدیده و پرونده خاشقچی

گروه بین‌الملل ـ رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اظهار کرد: عربستان با هدف انحراف افکار عمومی جهان از بحران پرونده خاشقچی، طی روزهای اخیر با بمباران گسترده الحدیده در صدد اشغال این شهر است.

ارتباط تشدید بمباران الحدیده و پرونده خاشقچی

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه؛  محمدعلی الحوثی، از  رهبران جنبش انصارالله یمن و رئیس کمیته عالی انقلاب این کشور با صدور بیانیه‌ای؛ آمریکا، عربستان، امارات و دیگر کشورهای عضو ائتلاف نظامی را مسئول بمباران شهروندان غیر نظامی یمن عنوان کرد.

در این بیانیه آمده است: در حالی که رسانه‌های بین‌المللی همچنان از دعوت دروغین مسئولان آمریکایی برای تحقق صلح و پایان دادن به جنگ یمن سخن می‌گویند،  اما ائتلاف نظامی سعودی و اماراتی و هم‌پیمانان آن‌ها، حمله نظامی گسترده‎ای را با هدف اشغال شهر الحدیده آغاز کرده و مناطق مسکونی آن را بمباران می‌کنند.

الحوثی با بیان این که بمباران متعمدانه مناطق مسکونی با هدف به شکست کشاندن هر گونه مذاکره برای پایان جنگ و دستیابی به صلح انجام می‌شود، گفت: تشدید حملات نظامی دلیلی بر دروغ بودن سخنان مقامات آمریکایی مبنی بر پایان فوری جنگ است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به این که همیشه این طور بوده که پس از هرگونه اظهارنظر مقامات آمریکایی در ارتباط با صلح، حملات نظامی شدت گرفته، آمده است: این سخنان از سوی مسئولان آمریکایی تنها به دلیل وانمود کردن میانجی‌گری آن‌ها برای پایان دادن به جنگ است، این در حالی است که آنها خود فرمانده جنگ هستند و آمریکا میانجیگری صادقانه‌ای برای بحران یمن نیست.

وی در پایان هدف قراردادن مناطق مسکونی در یمن از سوی کشورهای عضو ائتلاف نظامی را با هدف منحرف کردن نگاه‌‌ها از بحران پرونده قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری سعودی در استانبول عنوان کرد.

گفتنی است؛ ائتلاف سعودی طی روزهای گذشته به منظور آغاز عملیات نظامی گسترده‎ در الحدیده و اشغال این بندر استراتژیک، نیروهای نظامی خود را در دروازه‎های این شهر مستقر کرده است.

 انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha