آغاز ثبت نام هفدهمین دوره آموزش خبرنگاری در ایکنا
کد خبر: 3761458
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

آغاز ثبت نام هفدهمین دوره آموزش خبرنگاری در ایکنا

کانون خبرنگاران نبأ ــ ثبت نام برای هفدهمین دوره آموزش خبرنگاری در محل خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آغاز شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ هفدهمین دوره آموزش خبرنگاری به همت کانون خبرنگاران ایکنا(نبأ) برگزار می‌شود.

این دوره در محل خبرگزاری ایکنا از اواسط آذرماه آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ جلسه طی دو روز در ۵ هفته متوالی برگزار خواهد شد.

مفاهیم اصلی خبر، انواع تیتر و لید، اصول‌ خبرنویسی، سوژه‌یابی، مصاحبه، زبان بدن و ارتباط‌‌گیری، گزارش‌‌نویسی و ویرایش و شیوه صحیح نگارش سرفصل‌های آموزشی این دوره مقدماتی است.

بنابراین‌ گزارش، کانون نبأ دوره‌های خبرنگاری، خبرنگار مترجم، گزارشگری چندرسانه‌ای و عکاسی خبری را با هدف آموزش، گزینش و جذب خبرنگاران، مترجمان خبر و عکاسان زبده و با انگیزه در حوزه اخبار فرهنگی، معارف قرآنی و دینی در خبرگزاری ایکنا دایر کرده است.

کانون نبأ این امکان را فراهم می‌آورد تا افراد، اقشار و گروه‌های مختلف با حضور در خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در جریان تهیه اخبار قرار گرفته و با استفاده از آموزش‌های لازم مجوز ورود به حرفه‌ خبرنگاری را دریافت کنند.

همچنین،‌ این دوره‌ها در دو سطح مقدماتی و پیشرفته تدوین شده و کارآموزان پس از گذراندن آزمون و کسب نمره حدنصاب قبولی وارد تحریریه شده و با شرکت در کلاس‌های عملی، به تولید محتوا مشغول می‌شوند. شرکت‌کنندگان با اتمام دوره کارورزی پس از ارزیابی‌های لازم مدرک پایان‌دوره خبرنگاری را از سوی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) دریافت می‌کنند.

برگزیدگان این دوره، در صورت موفقیت در مصاحبه حضوری، جذب کانون خبرنگاران نبأ شده و برای ایشان کارت خبرنگاری افتخاری صادر خواهد شد. دوره‌های پیشرفته نیز با حضور اساتید مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ویژه افرادی که دوره مقدماتی را با موفقیت گذرانده‌ و امتیاز لازم را کسب کرده‌اند؛ برگزار می‌شود.

همچنین، به اطلاع علاقه‌مندان به حرفه‌ مجری‌گری نیز می‌رساند، دوره‌ آموزشی گویندگی خبر و فن بیان نیز به همت کانون خبرنگاران ایکنا و استودیو مبین در محل خبرگزاری ایکنا برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان پس از طی دوره آموزشی برای تست مجری‌گری به مرکز تولیدات چندرسانه‌ای قرآنی(استودیو مبین) سازمان قرآنی دانشگاهیان معرفی شده و آموخته‌های خود را محک می‌زنند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌‌نام در این دوره‌های آموزشی به آدرس خیابان انقلاب، خیابان قدس، خیابان بزرگمهر، پلاک ۸۵ مراجعه کنند و یا با شماره‌های ‌۶۶۴۹۶۴۲۹ -۰۲۱ و ۶۶۹۷۰۷۷۳-۰۲۱ تماس بگیرند.

همچنین، پیام‌رسان سروش با شماره ۰۹۳۷۱۵۹۵۵۸۹ آماده دریافت پیام‌های علاقه‌مندان به شرکت در دوره‌های آموزشی مذکور است.

captcha