اجرای بیش از ۵۰ عنوان برنامه با موضوع وقف در قزوین
کد خبر: 3761504
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

اجرای بیش از ۵۰ عنوان برنامه با موضوع وقف در قزوین

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه یکی از اکسیر‌های جاودانگی را می‌توان وقف دانست، از اجرای ۵۰ عنوان برنامه همزمان با هفته وقف در این استان خبر داد.

وقف یکی از اکسیرهای جاودانگی/ اجرای بیش از 50 عنوان برنامه در هفته وقف

به گزارش ایکنا از قزوین، نشست خبری حجت‌الاسلام ‌سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، به‌منظور گرامیداشت هفته وقف و ارائه گزارش عملکرد موکب سیدالشهدا (ع) در نجف اشرف با اصحاب رسانه صبح امروز، ۱۴ آبان‌ماه برگزار شد.
‌مجیدی در این نشست با اشاره به راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه که روز گذشته باشکوه بسیار برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و رهبری امام خامنه‌ای که در حال صادر شدن به دنیاست به نشانه‌های مختلف شناخته و معرفی خواهد شد که یکی از این نشانه‌ها و لوگوهای پررنگ راهپیمایی ۱۳ آبان برای نشان دادن اهمیت استکبارستیزی در جهان است.
وی افزود: کسانی که در راه انقلاب اسلامی با فداکاری جان خود زمینه ماندگاری انقلاب را ایجاد کردند که می‌توان با برگزاری کنگره ملی ۳ هزار شهید استان یاد و خاطره آن‌ها را گرامی داشت.
‌مجیدی به برنامه‌های هفته وقف در استان اشاره کرد و گفت: در هفته وقف که از ۱۵ آبان تا ۲۴ آبان‌ماه خواهد بود اتفاقات مهمی برای کمک به پیشرفت معرفی مقوله وقف در جامعه برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: یکی از اکسیرهای جاودانگی را می‌توان وقف دانست و در اهمیت وقف همین بس که شکل‌گیری وقف‌های عام در جامعه را به‌عنوان یکی از علائم ظهور امام عصر‌(عج) برشمرده‌اند.
این مسئول تصریح کرد: در طول هفته وقف به دنبال معرفی کارکردهای وقف به مردم و اطلاع‌رسانی از وظایف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی با رویکرد اجتماعی و فرهنگی هستیم ازاین‌رو تأکید داریم همه متولیان امر به سمت اطلاع‌رسانی در حوزه کارکردهای وقف باشند تا همه از کارکردهای مهم آن در جامعه اطلاع داشته باشند.
وی با اعلام اینکه در هفته وقف بالغ بر ۵۰ عنوان برنامه در سطح استان اجرا خواهد شد، عنوان کرد: از جمله برنامه‌های هفته وقف در استان می‌توان به دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه استان، بازدید استاندار از مجموعه موقوفات، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری برجسته بین‌المللی «شاکر‌نژاد» و شعرخوانی «صابر خراسانی» در ۲۱ آبان ماه در مسجد امام خمینی (ره) قزوین اشاره کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: تجلیل از اصحاب وقف، سخنرانی پیش از خطبه‌ها، غبارروبی آمنه خاتون، برگزاری مراسم عزاداری آل الله در دهه آخر صفر، افتتاحیه دور دوم کلاس‌های تخصصی و پیشرفته سبک زندگی با حضور ۱۸ مربی برجسته و ارائه گواهینامه معتبر که هر دوره ۴۰ جلسه با حضور ۲۵ نفر برگزار می‌شود و دیدار با ائمه جمعه و فرمانداران و روحانیون استان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته وقف خواهد بود.
وی اضافه کرد: همچنین همایش یاوران وقف، افتتاح چندین پروژه در بقاع متبرکه، برگزاری دوره‌های روانشناسی قرآنی با حضور استاد محمدپور، برپایی نمایشگاه‌های وقف، همایش مربیان و حافظان قرآن و همایش مادران و دختران از دیگر برنامه‌های این هفته در استان خواهد بود.
‌مجیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اربعین حسینی اعلام کرد: به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ۲ موکب در ایام اربعین حسینی دایر شد که اعتبارات آن از محل موقوفات واقفین تأمین شد.
وی یادآور شد: در نجف اشرف موکبی با ارائه خدمات مختلف پزشکی، چایخانه دائمی، پذیرایی در شبانه‌روز و آماده کردن ۱۲ هزار غذای گرم برای زوار به مدت ۹ روز، اقدامات فرهنگی، استقرار ۸ روحانی و امثال آن دایر شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در موکب کربلا نیز زمینه اسکان ۳ هزار نفر محیا شد که برای این موکب ۶۰۰ میلیون تومان توسط خیران هزینه شد.
انتهای پیام

captcha