چراغ سبز نتانیاهو برای تصویب قانون اعدام اسرای فلسطینی
کد خبر: 3761527
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

چراغ سبز نتانیاهو برای تصویب قانون اعدام اسرای فلسطینی

گروه بین‌الملل ـ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تصویب قانون اعدام آن دسته از اسرای فلسطینی که به قتل صهیونیست‌ها متهم هستند، چراغ سبز نشان داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ رؤسای احزاب حاضر در ائتلاف دولت صهیونیستی که دیروز(13 آبان‌ماه) به درخواست نفتالی بنت، وزیر آموزش این رژیم برگزار شد، از پیش‌نویس قانون پیشنهادی آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ در رابطه با اعدام اسرای فلسطینی حمایت کردند.

لیبرمن پیش‌نویس این قانون را سه سال پیش در جریان تبلیغات انتخاباتی‌ خود ارائه داده بود و قرار است کنست(پارلمان اسرائیل) به زودی گفت‌وگو بر سر تصویب پیش‌نویس این قانون را آغاز کند.

به موجب پیش‌نویس این قانون که از سوی حزب «اسرائیل خانه ما» ارائه شده است، در احکام صادره از سوی دادگاه‌های نظامی صهیونیستی در کرانه باختری، نیازی به اجماع سه قاضی دادگاه بر سر تصویب حکم اعدام نیست و موافقت 2 قاضی از مجموع سه قاضی موجب تصویب نهایی حکم خواهد شد.

همچنین به موجب این قانون، فرمانده نظامی منطقه‌ای که حکم در آن صادر می‌شود، دیگر صلاحیت لغو حکم صادره را نخواهد داشت.

قانون مذکور یکی از مسائل اختلافی بین اعضای ائتلاف دولت رژیم صهیونیستی در مراحل گذشته بوده است. لیبرمن قبلا حزب «خانه یهودی» را به کارشکنی بر سر راه تصویب این قانون به دلایل سیاسی متهم کرده بود و همین مسئله موجب شد تا نفتالی بنت، رئیس حزب خانه یهودی در جلسه روز گذشته مجددا پیش‌نویس این قانون را ارائه و مورد بررسی قرار دهد.

نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی قبلا نسبت به تصویب این قانون ابراز نگرانی کرده بودند، زیرا آنان معتقدند که اعدام اسرای فلسطینی می‌تواند آن‌ها را به قهرمانانی نزد فلسطینیان تبدیل کند و آن‌ها از احترام و اهمیت بیشتری برای فلسطینیان نسبت به دیگر شهدا و اسرا برخوردار خواهند بود.

یکی دیگر از نگرانی‌های محافل و نهادهای امنیتی اسرائیل این است که گروه‌های فلسطینی بیش از پیش به ربودن نظامیان اسرائیلی به منظور مبادله آنان با اسرای فلسطینی محکوم به اعدام تشویق و ترغیب شوند و یا این که تصویب چنین قانونی، موجب روی آوردن هرچه بیشتر فلسطینیان به اجرای عملیات‌های مقاومتی شود.

انتهای پیام

captcha