ایجاد همدلی و همگرایی؛ هدف مرکز مطالعات اقوام و ادیان
کد خبر: 3761548
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹

ایجاد همدلی و همگرایی؛ هدف مرکز مطالعات اقوام و ادیان

گروه معارف ـ رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان دانشگاه ارومیه گفت: هدف ما در مرکز مطالعات اقوام و ادیان، ایجاد همدلی و همگرایی میان اقوام و ادیان مختلف است و در تعاملات بین‌المللی نیز انسان‌محور بودن ملاک است و اگر اینگونه نباشد، دیگر حرفی برای زدن نخواهد بود.

هدف مرکز مطالعات اقوام و ادیان، ایجاد همدلی و همگرایی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سیدمحمد صالحی، رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان دانشگاه ارومیه صبح امروز، ۱۴ آبان‌ماه در دومین همایش علمی سیره امام‌رضا(ع)، آموزه‌ها و کارکردها، با بیان اینکه اهل بیت(ع)، مجموعه کمالات انسانی را در وجود های جای داده‌اند، اظهار کرد: در رابطه با رمز اسماء الهی در قرآن، برخی آن را به پنج تن آل‌عبا و برخی دیگر به ۱۴ معصوم نسبت داده‌اند، ولی علامه طباطبایی این اسما را مجموعه استعداد و کمالات انسان دانسته که همگی در اهل بیت عصمت و طهارت(ع) وجود دارد.
وی ادامه‌داد: هدف از برگزاری همایش‌های این‌چنین برای اهل بیت(ع)، این است تا سیره آنان را ترویج کرده و در جهان اسلام باید اهل بیت‌گرا بوده و مذهب‌گرایی به معنای خاص شیعه‌گرایی و سنی‌گرایی وجود نداشته باشد.
صالحی بابیان اینکه باید به سمت انسانیت و اخلاق‌محوری حرکت کنیم، تصریح کرد: همان‌گونه که پیامبر(ص) نیز می‌فرمایند، من مبعوث شدم تا مکارم اخلاقی را تمام کنم و این امر با نرم‌خویی و اخلاق ادامه پیدا می‌کند.
وی افزود: هدف ما در مرکز مطالعات اقوام و ادیان، ایجاد همدلی و همگرایی میان اقوام و ادیان مختلف است و در تعاملات بین‌المللی نیز انسان‌محور بودن ملاک است و اگر اینگونه نباشد، دیگر حرفی برای زدن نخواهد بود.
انتهای پیام

captcha