افتتاح فاز اول مجتمع قرآنی بوشهر تا پایان سال
کد خبر: 3761602
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶

افتتاح فاز اول مجتمع قرآنی بوشهر تا پایان سال

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از افتتاح فاز اول مجتمع دارالقرآن امام جعفر(ع) شهرستان بوشهر تا پایان سال خبرداد و گفت: با وجود اینکه این استان استعدادهای درخشان قرآنی دارد اما با کمبود موقوفات قرآنی مواجه هستیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اصحاب رسانه به مناسبت روز وقف(15 آبان) در محل سالن کنفرانس این اداره کل امروز، 14 آبان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمدرضا اسماعیل‌پور در این نشست به تشریح فرهنگ غنی و کارساز وقف در جامعه پرداخت و اظهار کرد: رسانه‌ها منافع فرهنگ وقف را گسترش و نشر دهند و در تمامی حوزه‌ها باید وقف مشارکتی را نهادینه و احکام وقف را بیان کنیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه وقف حق‌الناس عمومی است، افزود: درآمد حاصل از وقف باید صرف فقرا و خدمت‌رسانی به نیازمندان شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امورخیریه متولی صیانت و حمایت از وقف است، ادامه داد: خیلی از برنامه‌های دینی و فرهنگی تشکل‌های مردمی و مذهبی با مشکل مالی مواجه هستند و می‌توانند این موانع را با درآمد از محل وقف مشارکتی مرتفع کنند.

سهمیه 6 هزار نفری طرح تربیت حفظ قرآن اوقاف بوشهر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از اعلام سهمیه 6 هزار نفری طرح تربیت حفظ قرآن کریم خبرداد و گفت: 1 هزار و 200 نفر نیز سهم طرح تربیت حفظ قرآن کریم اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بوشهر است که می‌بایست اسامی حفاظ در سامانه قرآنی سازمان ثبت شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور از افتتاح فاز اول مجتمع دارالقرآن امام جعفر(ع) کوی شهید عاشوری تا پایان سال خبرداد و عنوان کرد: با وجود اینکه این استان استعدادهای درخشان قرآنی مطرح و به‌نام در عرصه ملی و بین‌المللی دارا است؛ اما در مجموعه موقوفات اوقاف بوشهر با کمبود موقوفات قرآنی و درآمد موقوفات قرآنی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه امسال 2 وقف جدید قرآنی در شهرستان‌های جم و دیر به ثبت رسیده است، اعلام کرد: دو نفر از قاریان بوشهری در رشته‌های قرائت 10 جزء و 20 جزء چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن در شهر اراک درخشیدند و مقام برتر را کسب کردند.

25 آبان؛ دوره آموزشی مربیان حفظ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اعلام اینکه دومین دوره روخوانی و روانخوانی ویژه مربیان طرح حفظ 25 آبان برگزار خواهد شد، گفت: 180 نفر از مربیان قرآنی آقا و خانم در دوره طرح تربیت مربی حفظ شرکت کردند و برای سایر شرکت‌کنندگان گواهی پایان‌دوره صادر شده است.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور در پایان با اشاره به اینکه 155 رقبه کشاورزی 2 هزار و 57 هکتاری فاقد درآمد در سامانه اوقاف استان بوشهر ثبت شده است، اظهار کرد: 202 رقبه کشاورزی 1 هزار و 153 هکتاری در سامانه اوقاف بوشهر ثبت است که اکثراً درآمدزا هستند.

خبرنگار: حامد فکوری

عکاس: محمد عبیدی

captcha