دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای سطح‌بندی می‌شوند
کد خبر: 3761735
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:

دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای سطح‌بندی می‌شوند

گروه اجتماعی - آموزشکده‌ها و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای سطح‌بندی می‌شوند و بر اساس این سطح‌بندی نیز اقداماتی برای ارتقای دانشکده‌ها انجام می‌دهیم و این سطح‌بندی به اعتبارسنجی کمک می‌کند.

دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای سطح بندی می‌شوند

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور شب گذشته، 14 آبان، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، تربیت تکنسین است.
وی با بیان اینکه تربیت تکنسین برای رشد و توسعه اقتصادی کشور ضروری است، گفت: در حال حاضر یک هزار عضو هیئت علمی و کادر آموزشی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور وجود دارد.
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه 178 آموزشکده و دانشکده فنی و حرفه‌ای نیز در کشور وجود دارد، افزود: همچنین در حال حاضر نیز ۱۷۰ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
صالحی عمران با بیان اینکه 80 درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند، تصریح کرد: 100 رشته کاردانی، 60 رشته کارشناسی ناپیوسته و هفت رشته کارشناسی پیوسته در این دانشگاه وجود دارد.
وی با بیان اینکه دو آموزشکده همزمان پسران و دختران در شهرستان‌های طبس و قاین فعال است، ادامه داد: بین دانشکده فنی و حرفه‌ای و استانداری یک تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسیده که در آن پیش بینی شده تا برای پروژه‌های آموزشی ناتمام مبلغ شش میلیارد تومان به صورت مشترک پرداخت شود.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: هفت آموزشکده فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی وجود دارد و 17 رشته جدید به این استان اختصاص یافته است.
صالحی عمران اظهار کرد: بهسازی و به روزرسانی یکی از برنامه‌های درسی دانشگاه‌ها است و در این راستا رشته‌‌های مختلف را شناسایی کردیم تا نیازهای شغلی صنعت و معدن و بخش کشاورزی نیز تامین شود.
وی افزود: تفاهم‌نامه‌های خوبی با دانشگاه‌های کشور آلمان بسته شده و بر این اساس نیز آموزش مربیان انجام می‌شود و تا پایان سال نیز مربیانی در رشته‌های محیط زیست اعزام می‌شوند.
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: به زودی نیز مرکز آموزشی مدرسان در تهران راه‌اندازی خواهد شد و تهیه آیین‌نامه ارتقایی در دستور کار قرار گرفته است.
صالحی عمران با اشاره به سطح‌بندی دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای، بیان کرد: آموزشکده‌ها و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای سطح بندی می‌شوند و بر اساس این سطح ‌بندی نیز اقداماتی برای ارتقای دانشکده‌ها انجام می‌دهیم و این سطح‌بندی به اعتبارسنجی کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه بین‌الملل سازی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: بین‌المللی شدن دانشگاه تنها پذیرش دانشجوی خارجی نیست بلکه برگزاری دوره‌های مشترک بین دانشگاه‌ها، تبادل اعضای هیئت علمی و پذیرش دانشجوی خارجی است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه بین‌المللی سازی مهارت‌ها یکی از اقدامات دانشگاه است، افزود: در سفر دو روزه خود به خراسان جنوبی یک ساختمان آموزشی به مساحت 1500 مترمربع با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون تومان کلنگ‌زنی شد.
صالحی عمران یادآور شد: همچنین در این سفر افتتاح دو کارگاه به مساحت 1100 مترمربع با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان، تکمیل و تجهیز ساختمان آموزشی با مساحت 1900 مترمربع و تکمیل و تجهیز خوابگاه و تجهیز سلف سرویس با اعتبار سه میلیارد تومان انجام شده است.
انتهای پیام

captcha