عدم همکاری دولت پاکستان در آزادسازی مرزبانان
کد خبر: 3761794
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

عدم همکاری دولت پاکستان در آزادسازی مرزبانان

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت اسلام آباد پاکستان رسماً مسئولیت حادثه ربوده شدن مرزبانان را نپذیرفته است و همچنان پافشاری می‌کند که این مرزبانان در خاک این کشور نیستند یا دولت نمی‌تواند کاری انجام دهد.

عدم همکاری دولت پاکستان در آزادسازی مرزبانان

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خانه ملت، محمدنعیم امینی‌فرد، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: وضعیت مرزبانان ربوده شده از راه‌های رسمی یعنی وزارت امور خارجه، وزارت کشور و مرزبانی در بالاترین سطح دنبال شده است، از سوی دیگر معتمدین محلی‌، اقوام و طوایف نیز موضوع را دنبال می‌کنند.
وی با بیان این که مرزبانان ایرانی ربوده شده در خاک پاکستان هستند، ادامه داد: مقامات پاکستانی وعده پیگیری این موضوع را داده‌اند، اما دولت اسلام آباد رسماً مسئولیت این حادثه را نپذیرفته است و همچنان پافشاری می‌کند که این مرزبانان در خاک این کشور نیستند یا دولت نمی‌تواند کاری انجام دهد.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سوی دیگر اطلاعاتی به دست ما رسیده که نشان می‌دهد مرزبانان به نزدیک مرز افغانستان منتقل شده‌اند و در نواحی مرز پاکستان و افغانستان هستند که خاک پاکستان محسوب می‌شود، اما دولت مرکزی تسلطی به این مناطق ندارد.
امینی‌فرد اظهار کرد: امیدواریم هرچه زودتر این مرزبانان در سلامت و صحت کامل به کشور بازگردند؛ از تمام توان و ظرفیت رسمی و غیر رسمی هم برای این مسئله استفاده خواهیم کرد.
به گزارش ایکنا، ۱2 نفر از نیروهای بسیجی طرح امنیت و هنگ مرزی میرجاوه بامداد روز ۲۴ مهرماه ربوده شدند؛ ساعاتی بعد گروهک تروریستی جیش الظلم در صفحه توئیتری خود مسئولیت ربایش این ۱2 نفر، که ۶ نفرشان از نیروهای بسیج طرح امنیت و مابقی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه بودند، را برعهده گرفت.
یادآوری می‌شود که این حادثه بین ساعت چهار تا پنج بامداد امروز در منطقه صفر مرزی لولکدان رخ داد؛ منطقه صفر مرزی لولکدان مربوط به بخش ریگ ملک شهرستان میرجاوه است که در ۵۰ کیلومتری شهر میرجاوه قرار دارد.

انتهای پیام

captcha