طرح «مصباح الهدی» در مدارس یزد آغاز شد
کد خبر: 3761804
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

طرح «مصباح الهدی» در مدارس یزد آغاز شد

گروه معارف- رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از آغاز طرح «مصباح‌ الهدی» با محوریت آشنایی با سبک زندگی امام حسن مجتبی (ع) در مدارس استان خبر داد.

آغاز طرح «مصباح الهدی» در مدارس استان یزد

سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد از آغاز طرح مصباح‌ الهدی یا امام‌ شناسی با  نام آفتاب کرامت در خصوص سبک زندگی امام حسن مجتبی (ع) در مدارس استان خبر داد و اظهار کرد: طرح امام شناسی هر سال در مدارس استان به معرفی سبک و سیره یکی از ائمه معصومان به عنوان الگو می پردازد.
وی ادامه داد: امسال این طرح با محوریت امام حسن مجتبی ع همزمان با شهادت این امام همام در مدارس استان یزد و به طور شاخص در دبیرستان دخترانه ادب یزد آغاز شد.
غفاریان ترویج سبک زندگی اسلامی با بهره گیری از زندگی ائمه معصوم (ع)، آشنایی دانش‌آموزان و فرهنگیان با زندگی‌ نامه ائمه اطهار و شناخت سیره عملی و اخلاقی ایشان و .... را از اهداف این طرح برشمرد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه در مرحله اول این طرح کتب آفتاب کرامت در مدارس استان در بین دانش آموزان توزیع شد افزود: دانش آموزان و فرهنگیان نسبت به مطالعه اقدام و آزمون کتابخوانی برگزار می شود.وی ادامه داد: این مسابقه به صورت انفرادی، گروهی و خانوادگی برگزار خواهد شد و در مرحله بعدی مسابقات فرهنگی و هنری با محوریت آفتاب کرامت در قالب نقاشی، انیمیشن، سرود و...اجرا می شود.
غفاریان افزود:  در مرحله چهارم این طرح تحقیق و پژوهش در خصوص امام حسن مجتبی و سیره ایشان انجام می شود که ویژه فرهنگیان خواهد بود و در نهایت اختتامیه طرح برگزار و نمایشگاهی از آثار برگزیده برپا می شود.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: همچنین در مراسم اختتامیه از نفرات برتر، مدارس برتر و فعالان این عرصه  تجلیل خواهد شد.  
انتهای پیام

captcha