لرستان از استان‌های موفق کشور در اجرای طرح «مودت»
کد خبر: 3761807
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

لرستان از استان‌های موفق کشور در اجرای طرح «مودت»

گروه اجتماعی ـ معاون اوقاف لرستان با اشاره به اجرای طرح مودت در بقاع متبرکه استان گفت: طرح مودت و کمک‌های مردمی برای ساخت‌وساز در امامزادگان اجرا و خیّران و نیکوکاران در این طرح شرکت کرده و هرساله استان لرستان یکی‌از استان‌های موفق بوده است.

لرستان از استان‌های موفق کشور در اجرای طرح «مودت»

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به اجرای طرح «مودت»، گفت: طرح مودت و کمک‌های مردمی برای ساخت‌وساز در امامزادگان اجرا و خیّران و نیکوکاران در این طرح شرکت کرده و هرساله استان لرستان یکی‌از استان‌های موفق بوده است.
وی با بیان این‌که در امامزاده احمد پاعلم پل‌دختر حدود 10 میلیارد تومان توسط ادارات استان کمک شد، افزود: تمام مناسبت‌های ملی و اسلامی، اعیاد، ولادت و شهادت معصومین(ع)، دعای کمیل، ندبه و زیارت عاشورا به‌صورت هفتگی در امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود و یکی‌از مهم‌ترین برنامه‌ها موقوفات استان است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان عنوان کرد: موقوفات و نیات مشخص ‌شده و عمده برنامه‌ها برای بحث عزاداری است، طرح «مهر تندرستی»، مساعدت به بیماران نیازمند، طرح «پیوند آسمانی» و کمک به نوعروسان نیازمند، طرح «مهر تحصیلی» کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، طرح «زائران حرم حسینی» و اعزام زیارت اولی‌ها به عتبات عالیات، برگزاری کرسی‌های «گفتمان انقلاب»، فعال‌سازی مراکز فرهنگی و قرآنی در امامزادگان اجرا می‌شود.
وی بابیان این‌که تاکنون حدود 600 تا 700 نفر مبلّغه به استان آمده و به مباحث تبلیغی پرداخته‌اند، تصریح کرد: مبلّغان از قم می‌آیند که متأسفانه مبلّغ بومی کمتر استقبال کرده که اگر مبلّغان بومی ثبت سامانه شوند از تعداد بیشتری از مبلّغان بومی می‌توانیم استفاده کنیم.
انتهای پیام

captcha