فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه ترویج شود
کد خبر: 3761862
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه ترویج شود

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه تأکید کرد و گفت: در شرایط اقتصادی کنونی اجرای وقف مستقل کار ساده‌ای نیست.

فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه ترویج شود

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام حسین قبادی، معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز، 15 آبان در نشست مطبوعاتی که به مناسبت آغاز هفته وقف برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی کنونی عده کمی هستند که بتوانند وقف مستقل انجام دهند به همین دلیل باید با برنامه‌ریزی فرهنگ وقف مشارکتی را در جامعه درونی کنیم.
وی با توضیح وقف مشارکتی ادامه داد: وقف مشارکتی وقفی است که برای موضوعی مشترک و با مشارکت چند واقف انجام می‌گیرد. به عبارتی دیگر واقفان، با هر تعداد و با هر مقدار سرمایه می‌توانند در وقف مذکور مشارکت کنند.
این مسئول بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم وقف مشارکتی، گسترش فرهنگ وقف به تمامی سطوح درآمدی جامعه است چون در این نوع وقف افراد با هر سطح درآمدی می‌توانند در کار نیک مشارکت داشته باشند و صرفا منابع مالی زیاد ملاکی برای کمک رسانی نیست.
قبادی در ادامه با اشاره به اینکه باید به سمتی پیش برویم که مردم بر اساس نیازهای به روز وقف انجام دهند تا از این طریق باری از مشکلات جامعه برداشته شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز اضافه کرد: در حال حاضر در حوزه آموزش، بهداشت و درمان ، محیط زیست و ... ضرورت ورود واقفان احساس می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح مشارکتی در مدارس استان گفت: این طرح با شعارهر مدرسه یک وقف در کلیه مدارس استان اجرایی می‌شود.
این مسئول ابراز کرد: در این طرح دانش آموزان مدارس مختلف با مشارکت هم مبلغی را جمع آوری می‌کنند و یک وسیله مورد نیاز برای مدرسه خریداری و وقف می‌کنند.
قبادی گفت: بدون شک اجرای این طرح نقش به سزایی در ترویج فرهنگ وقف به عنوان سنتی حسنه در میان نسل جوان دارد.
انتهای پیام

captcha