وقف بر اساس نیازهای روز جامعه باشد
کد خبر: 3761895
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

وقف بر اساس نیازهای روز جامعه باشد

گروه اجتماعی - امام جمعه یزد گفت: اگر بتوانیم واقفان را هدایت کنیم که وقفشان را بر اساس نیازهای روز جامعه انجام دهند، این وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

ل

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ظهر امروز در دیدار مدیران اوقاف استان با وی، با اشاره به اینکه هر کس وقفی را انجام می‌دهد به امید ادامه‌دار بودن آن چنین کاری می‌کند اظهار کرد: این وظیفه سنگینی است که ما بتوانیم نسبت به احیا و بهره‌برداری از موقوفات تمام تلاش خود را به کار بندیم.
وی با بیان اینکه وقف در بسیاری از موارد مشکل‌گشاست افزود: وقف پشتوانه بسیار خوبی برای تامین هزینه‌های مالی مربوط به نیات واقفان است و برای بقای امور مختلف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه اوقاف چند کار را باید انجام دهد عنوان کرد: یکی از این اقدامات، اشاعه فرهنگ وقف به روش‌های مختلف است و باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.
ناصری یزدی هدایت واقفین را یکی دیگر از موضوعات مهم در این زمینه دانست و عنوان کرد: اگر بتوانیم واقفان را هدایت و راهنمایی لازم انجام دهیم که وقفشان را بر اساس نیازهای روز جامعه انجام دهند، این وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌هایی که واقفان نسبت به آن اقدام به وقف می‌کنند ارزشمند است گفت: با این وجود امروزه در جامعه نیازهای بسیار حساسی وجود دارد که باید نسبت به این موارد توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
وی عنوان کرد: افرادی که قصد ساخت حوزه‌های علمیه، مساجد و یا حسینیه‌ها دارند، بهتر است حتما در کنار آن وقفیاتی داشته باشند که این وقفیات ضامن بقای آن باشند و به این ترتیب زمینه‌ای برای حفظ و ادامه فعالیت این وقف به وجود آید.
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: در راهنمایی‌هایی که به واقفان صورت می‌گیرد هم باید سعی شود موقوفات جدید برای حفظ و بقای برخی مراکز دینی و فرهنگی و موقوفات پیشین انجام شود.
ناصری یزدی عنوان کرد: معطل نماندن وقف هم یکی دیگر از مواردی است که حتما باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد، و به هر روش ممکن زمینه‌ای فراهم شود که بتوان جلوی معطل ماندن موقوفات گرفته شود.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه بخش بسیار زیادی از موقوفات در روستاها قرار دارد افزود: در صورتی که این موقوفات احیا شود و بتوان درآمدزایی مناسبی برای آنها به وجود آورد، قطعا زمینه بسیار خوبی برای بازگشت روستاییان به روستاها فراهم می‌شود.
وی وجود یک روحانی تمام وقت در مساجد را در جذب جوانان به مساجد و ترویج ارزش‌های دینی در جامعه بسیار مهم دانست و عنوان کرد: یکی از مسائلی که در حوزه وقف باید به آن توجه گیرد، احیای مساجد و فراهم کردن زمینه استفاده هرچه بیشتر و بهتر از کارکردهای مساجد در جامعه است.

انتهای پیام

captcha