افزایش ۱۰ برابری درآمد موقوفات حمایت مسئولان را می‌طلبد
کد خبر: 3761898
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

افزایش ۱۰ برابری درآمد موقوفات حمایت مسئولان را می‌طلبد

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: اگر مسئولان استان حمایت‌های لازم را انجام دهند، می‌توان درآمد‌های موقوفات نسبت به آنچه وجود دارد را تا ۱۰ برابر افزایش دهیم.

افزایش 10 برابری درآمد موقوفات یزد حمایت

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع‌ زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ظهر امروز در دیدار مدیران اوقاف استان با آیت‌الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: استان یزد یکی از استان‌های پیشرو در حوزه وقف و موقوفات کشور به حساب می‌آید.
وی با اشاره به اهتمام ویژه مردم یزد به بحث موقوفات عنوان کرد: خوشبختانه در طول سال شاهد ثبت وقف‌های جدیدی در استان هستیم و این موضوع نشان دهنده توجه ویژه مردم به بحث وقف است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: یکی از مباحثی که الان در ارتباط با وقف با آن روبرو هستیم و در صورتی که به آن توجه ویژه صورت گیرد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود، بحث سرمایه‌گذاری در حوزه وقف است.
زارع‌زاده تصریح کرد: در صورتی که نسبت به سرمایه‌گذاری در حوزه وقف اقدامات لازم به درستی انجام گیرد این امکان وجود دارد که درآمد موقوفات استان یزد را به 10 برابر افزایش دهیم و به این صورت زمینه بهره‌برداری و توسعه هرچه بیشتر در استان را فراهم کنیم.
وی با تاکید بر اینکه موقوفات استان یزد در حوزه‌های مختلف وجود دارد عنوان کرد: تنوع حوزه وقف در جامعه نوید بسیار خوبی برای بهره‌برداری از این حوزه در راستای توسعه همه جانبه استان و کشور است که البته این موضوع مستلزم سرمایه‌گذاری درست و مناسب در این حوزه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد 70 درصد موقوفات استان یزد را مربوط به بخش کشاورزی دانست و افزود: درآمدهای این بخش به دلیل مشکلات ناشی از خشکسالی‌ها کاهش پیدا کرده که به وسیله تغییر الگوی کشت و آبیاری می‌توان زمینه افزایش درآمدها در این حوزه را فراهم کرد.

انتهای پیام

captcha