نامه مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور به حجت‌الاسلام «حمید محمدی»
کد خبر: 3761909
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

نامه مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور به حجت‌الاسلام «حمید محمدی»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ حسن محمدی طی نامه‌ای خطاب به دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی خواستار صیانت از استقلال اتحادیه‌ها شد.

به گزارش ایکنا؛ حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور طی نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام حمید محمدی به عنوان دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی خواستار صیانت از استقلال اتحادیه‌ها شد.
در بخشی از این نامه آمده است؛ «... اساسا با توجه به ماهیت طرفین ادغام دو اتحادیه، با خروج یکی از طرفین از این فرآیند، ادغام بی‌معنی و غیر قابل قبول و عملاً منتفی است و در این شرایط تشکیل جلسات کمیته پیگیری ادغام با حضور صرفاً یکی از طرفین ادغام و ادعای برگزاری مجمع مدغم اتحادیه کشوری امری غیر ممکن و بی‌اساس است».
«چنانکه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در جلسه اخیر خود، تصمیم‌گیری درخصوص ادغام را منوط به برپایی جلسات کارشناسی و ارائه گزارش به آن شورا نموده است. لذا تعیین فرآیند و اعلام زمان برپایی مجمع عمومی مدغم بدون تصمیم‌گیری شورا عملی خودسرانه و غیر قانونی تلقی شده و موجب وهن شورای توسعه و اعضای تصمیم‌گیرنده آن است که لازم است از سوی آن شورا نسبت به این موضوع تدبیری اساسی اتخاذ شود.
طبق بند دوم و چهارم فرآیند مصوب ادغام و تشکیل اتحادیه واحد، مسئول تشکیل و برپایی مجمع عمومی مدغم، هیئت مؤسس اتحادیه کشوری است و هیچ فرد دیگری از دستگاه‌ها و یا سازمان‌های دیگر حق ورود و دخالت در این فرآیند را نداشته و ندارند،...».
همچنین در حسن ختام این نامه از حجت‌الاسلام حمید محمدی خواسته شد که نسبت به این دخالت و نقض آشکار که قطعاً در این شرایط موجب تشویش اذهان مؤسسات و دامن زدن به شکاف و تعمیق اختلاف می‌شود، برخورد نموده و با ادامه این روند غیرقانونی برخود قاطع شود.

نامه مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور به حجت‌الاسلام «حمید محمدی»

یادآور می‌شود، پیش ازاین نامه‌ای از سوی حسین بهبودی، دبیر کمیته پیگیری اتحادیه مدغم کشوری، به استان‌ها مبنی بر انتخاب و تعیین نمایندگان استانی برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه کشوری که مقرر است، دهه اول آذرماه برپا شود، ارسال شد.

تصویر نامه حسین بهبودی

نامه مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور به حجت‌الاسلام «حمید محمدی»

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha