ثبت ۱۱ وقف قرآنی در سال جاری
کد خبر: 3761925
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

ثبت ۱۱ وقف قرآنی در سال جاری

گروه اجتماعی - در سال جاری ۱۱ وقف جدید با نیت قرآنی ثبت شد که نشان می‌دهد هدایت کارشناسان برای سمت و سو دادن نیات واقفان متناسب با نیاز روز موثر واقع شده است.

ثبت 11 وقف قرآنی در سال جاری

به گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی امروز 14 آبان‌ماه در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته وقف در این اداره‌کل برگزار شد، گفت: در مازندران 14 هزار موقوفه و 1361 بقعه و قریب به 8 هزار اماکن مذهبی داریم.
وی با بیان اینکه در سال جاری تا کنون 50 وقف جدید انجام شده است، افزود: در هفته وقف چندین موقوفات به آن اضافه خواهد شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه 80 درصد وقف‌ها به صورت منفعتی است، تصریح کرد: در گذشته موقوفات قرآنی بسیار اندک بود و در حد قرائت قرآن برای متوفین بود ولی امروز 11 وقف جدید با نیت قرآنی در سال جدید ثبت شد که نشان می‌دهد هدایت کارشناسان برای سمت و سوی دادن نیات واقفین متناسب به نیاز روز موثر شد.
وی افزود: امروز خیلی از خانواده‌ها نیازمند پول درمان هستند و بسیاری از دانشجویان در تامین معاش خود در مضیغه هستند و سمت و سو دادن نیات واقفین به سمت نیازهای روز کاری است که نیازمند حمایت رسانه‌ها است.
حیدری اظهار کرد: اعزام 950 روحانی به مناطق دور افتاده، طرح ضیافت الهی در 350 امامزاده، برگزاری جشن ولایت علوی، برگزاری 32 بزرگداشت امامزادگان، برپایی سفره افطاری برای 70 امام زاده های شاخص استان، برگزاری همایش امام‌زادگان در دهه کرامت از جمله برنامه های اجرا شده در سال جاری است.
وی با بیان اینکه اجرای نیت مذهبی در سال جاری همچون عزاداری و... به ارزش 37 میلیارد و 541 میلیون ریال بوده است، افزود: برگزاری سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی، برگزاری دوره های آموزشی و سبک زندگی اسلامی از برنامه‌های اوقاف در سال جاری بود.
این مسئول عنوان کرد: برگزاری طرح مهر امینانه در برخی از شهرستان‌ها با تحویل 3 هزار بسته به دانش‌آموزان و خانواده‌های مستمند از محل موقوفه میرزا مهدی اشرفی بهشهر یکی دیگر از فعالیت‌های این اداره کل بود.
وی افزود: 9 دستگاه نگهداری نوزادان نارس برای بیمارستان امام ساری از عایدات موقوفه خریداری شد.
حیدری با بیان اینکه در حوزه قرآنی حکیمه نصیری توانست رتبه نخست مسابقات بین المللی قران را در بخش حفظ کسب کند، اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی استانی، اعزام 36 نفر به مسابقات کشوری، کسب رتبه اول دوم و سوم در رشته حفظ و دعا خوانی، اعزام سه گروه مدیحه خوانی و تواشیح به مسابقات کشور، برگزاری 717 محفل انس با قران با قرائت قاری بین‌المللی ایرانی و ثبت 11 وقف قرآنی از دیگر فعالیت‌های اوقاف در سال جاری بود.
وی افزود: برای فعالیت‌های عمرانی برای امامزادگان اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال و برای کمک به ساخت و احیای مساجد 33 میلیارد و 895 میلیون ریال اختصاص یافته است.
حیدری گفت: اوقاف مازندران دارای 107 نیروی شاغل و 105 خادم ثابت دارد.
حیدری با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و دریافت حقوق موقوفات با تعامل انجام شد، گفت: اکثر اماکنی که رونق دارد دارای هیئت امنای جوان است و طبق قانون کسانی که سنشان بالای 60 سال است نمی توانند جزو هیئت امنا باشند.
انتهای پیام

captcha