کنگره ۳ هزار شهید؛ بزرگ‌ترین مانور فرهنگی ‌قزوین ‌
کد خبر: 3761947
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴

کنگره ۳ هزار شهید؛ بزرگ‌ترین مانور فرهنگی ‌قزوین ‌

گروه فرهنگی ـ عضو شورای معاونین وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه کنگره ۳ هزار شهید این استان بزرگ‌ترین مانور فرهنگی است، گفت: نقش نسل جوان و نوجوان در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

کنگره 3 هزار شهید بزرگ‌ترین مانور فرهنگی استان قزوین است

به گزارش ایکنا از قزوین، یادواره ۲۶۷ شهید دانش‌آموز استان قزوین و گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین فهمیده در راستای کنگره ۳ هزار شهید استان قزوین صبح امروز، 15 آبان‌ماه در دبیرستان شاهد نرگس برگزار شد.
سالار قاسمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز و عضو شورای معاونین وزارت آموزش‌وپرورش در این مراسم با اشاره به اینکه کنگره 3 هزار شهید استان قزوین بزرگ‌ترین مانور فرهنگی این استان است، اظهار کرد: نقش نسل جوان و نوجوان در این راستا بسیار حائز اهمیت است و می‌توان گفت این کنگره به‌طور خاص به آن‌ها تعلق دارد.
وی ادامه داد: دشمنان داخلی و خارجی برای ایجاد انحراف در نسل جوان از مسیر اصلی دستاوردها و آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش بسیاری دارند لذا برای مقابله با آن نیاز است نسل جوان هرچه بیشتر با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا و سیره زندگی آن‌ها آشنا شوند.
قاسمی تصریح کرد: شاه‌بیت برگزاری کنگره شهدا برای دانش‌آموزان و جوانان است تا زمینه‌ای برای انتقال سیره و پیام شهدا برای آن‌ها فراهم شود.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز پیام کنگره 3 هزار شهید استان قزوین را در راستای فرهنگ بزرگ عاشورا انتظار و مهدویت دانست و گفت: اگر ملت ما در راستای این فرهنگ قدم بردارد بی‌شک به کشور و انقلابمان آسیب وارد نخواهد شد.
وی افزود: در یادواره شهدا به دنبال ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار هستیم تا به‌واسطه آن کشوری سربلند و سرافراز داشته باشیم چراکه همه ما نیازمند سیره و شناخت شهدا هستیم.
این مسئول با تأکید بر اینکه شهید محمدحسین فهمیده به‌عنوان دانش‌آموز شهید 13 ساله الگویی مناسب و دست‌یافتنی برای نسل نوجوان و جوان است، عنوان کرد: شهدای دانش‌آموز تابلویی روشن برای تمامی دانش‌آموزان امروز هستند لذا نیاز است در راستای معرفی و آشنایی هر چه بیشتر نسل کنونی با این ستاره‌های تابناک فعالیت‌های بیشتری صورت بگیرد.
عضو شورای معاونین وزارت آموزش‌وپرورش در پایان خاطرنشان کرد: امروز وظیفه مسئولان در دستگاه تعلیم و تربیت این است که تلاش خود را برای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با سبک زنندگی شهدا به کار ببرند تا بتوان به‌واسطه این گوهران کمیاب مسیر پرتلالو انقلاب را ادامه دهند.
انتهای پیام

captcha