خلق ۱۱۰ اثر عاشورایی در یازدهمین سوگواره تجسمی «۷۲ بغض بوم»
کد خبر: 3761986
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸

خلق ۱۱۰ اثر عاشورایی در یازدهمین سوگواره تجسمی «۷۲ بغض بوم»

گروه فرهنگی - سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از خلق ۱۱۰ اثر عاشورایی فاخر در قالب خط و نقش در یازدهمین سوگواره تجسمی «۷۲ بغض بوم» خبر داد.

خلق 110 اثر عاشورایی یازدهمین سوگواره تجسمی «۷۲ بغض بوم»

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی‌مبین، سرپرست حوزه هنری استان امروز، 15 آبان‌ماه از خلق 110 اثر عاشورایی فاخر در قالب خط و نقش در یازدهمین سوگواره تجسمی «72 بغض بوم» خبر داد و اظهار کرد: برگزاری سوگواره ۷۲ بغض بوم، سنت حسنه‌ای است که مختص استان ما بوده و سه گروه از هنرمندان حوزه تصویرسازی، نقاشی و خوش نویسی در این سوگواره به خلق آثار جدید می‌پردازند.

وی افزود: این آثار سوگ دل هنرمندان بوده و آنان در این سوگواره، علاقه‌ی خود به عاشورا و حضرت سیدالشهدا را در قالب هنر به نمایش می‌گذارند، این آثار هنری، ارزشی و فاخر بوده و در یک محیط و مکان معنوی از دل هنرمندان بر روی کاغذ و یا بوم نقش می‌بندند.

بلاغی خاطر نشان کرد: رسالت و اهداف حوزه هنری در راستای تقویت و تولید هنر ارزشی اعم از دینی و انقلابی که هر دو با هم ارتباط دارند، است.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این سوگواره بستری فراهم می‌کند تا هنرمندان بتوانند عشق و علاقه خود به سیدالشهدا (ع) را در عمل نشان دهند.

وی گفت: مکان برگزاری سوگواره نسبت به سال‌های گذشته موقعیت بهتری داشت و سوگواره در محیطی آرام برگزار شد تا هنرمندان بتوانند آثار خود را به ثمر برسانند.

بلاغی خاطرنشان کرد: تعداد شرکت کننده‌گان یازدهمین سوگواره ۷۲بغض بوم، حدود ۱۱۰ نفر و در حوزه‌های نقاشی، تصویرسازی و خوشنویسی بود که نسبت به سال گذشته، روند افزایشی داشته است.

سرپرست حوزه هنری استان متذکر شد: آثار سوگواره ۷۲ بغض بوم در قالب نمایشگاه‌های تخصصی خوشنویسی، نقاشی و تصویر سازی به نمایش گذاشته شده و به نام خود هنرمندان در جشنواره‌های مختلف کشوری ارسال می‌شود.

انتهای پیام

captcha