آغاز دوره جدید جشنواره قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن
کد خبر: 3761988
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
حجت‌الاسلام قاسمی بیان کرد:

آغاز دوره جدید جشنواره قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن

گروه مسابقات ــ معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اعلام خبر ابلاغ آیین‌نامه هفدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه، به احصای آمار جزئی دوره گذشته جشنواره اشاره کرد و گفت: در این آمار پنج دانشگاه برتر شانزدهمین دوره جشنواره قرآنی دانشگاه مشخص شده است.

چهارشنبه ///// آغاز دوره جدید جشنواره قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن / پنج دانشگاه برتر دوره شانزدهم / حضور 31 درصدی

حجت‌الاسلام والمسلمین علی قاسمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به آغاز هفدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف در بخش‌های دانشجویان، اساتید، کارکنان و خانواده‌های اساتید و کارکنان، گفت: بازه زمانی این مسابقات از آبان‌ماه امسال آغاز می‌شود و تا آبان‌ماه سال آینده که زمان برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه‌ها خواهد بود، ادامه می‌یابد.

وی همچنین به ابلاغ آیین‌نامه هفدهمین دوره این جشنواره به مراکز دانشگاهی دانشگاه علوم و معارف در سراسر کشور اشاره و اظهار کرد: هفدهمین دوره این مسابقات در شش بخش و ۳۸ رشته برگزار می‌شود. ضمن اینکه امسال نیز برای دومین دوره متوالی شاهد برگزاری مسابقات در بخش خانواده کارکنان و اساتید خواهیم بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در ادامه به طراحی «سامانه قرآن و عترت نور» توسط «شرکت آرمان‌پردازان نوین» و ثبت‌نام برای دوره هفدهم جشنواره از طریق این سامانه اشاره و بیان کرد: برای شفافیت در برگزاری مسابقات، استانداردسازی فرآیند‌های برگزاری آن و آرشیو اطلاعات متسابقین اقدام به تهیه این سامانه به آدرس noor.quran.ac.ir شده است.

قاسمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه شرط بهره‌مندی از هدایت و دوری از گمراهی و رسیدن به مدینه فاضله نبوی، تمسّک به دو ثقل قرآن و عترت است، گفت: بر این اساس، در جامعه اسلامی بر همگان، به ویژه بر دستگاه‌های حاکمیتی فرض است که در توسعه فرهنگ اسلامی منطبق با شاخصه‌های قرآن و عترت بکوشند.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تصریح کرد: مسابقات و جشنواره‌های قرآن و عترت در مراکز آموزش عالی از مؤثرترین و گسترده‌ترین فعالیت‌های حوزه فرهنگی است که سال‌های متمادی دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها به برگزاری آن اقدام کرده‌اند.

وی گفت: در همین راستا با هدف اعتلای دانش، ایمان، اخلاق و بصیرت دینی و توسعه و تعمیق فضای معنوی و قرآنی در دانشکده‌های علوم قرآنی، با حول و قوه الهی و عنایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) «شانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم» ویژه دانشجویان، کارکنان، اساتید و خانواده‌های کارکنان و اساتید امسال برگزار شد. این جشنواره همچون سنوات گذشته در دو مرحله دانشکده‌ای و سراسری برگزار و نفرات برتر در بخش‌های دانشجویان و اساتید به جشنواره ملّی قرآن و عترت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های کشور معرفی شده‌اند.

قاسمی در ادامه به احصای آماری جزئی از شانزدهمین دوره این جشنواره اشاره کرد و افزود: از امتیازات ویژه این جشنواره مشارکت متسابقین در ۷۲ رشته و در شش بخش آوایی، معارفی، پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری بوده است. این ۷۲ رشته نیز شامل ۳۸ در گروه دانشجویی، ۱۴ رشته در گروه اساتید، ۹ رشته در گروه کارکنان و ۱۱ رشته نیز در بخش اساتید می‌شود.

وی بیان کرد: در این جشنواره ۱۹۵۳ نفر در رشته‌های مختلف شرکت داشتند که این آمار، مشارکت نزدیک به ۰۵‏/۳۱ درصد از خانواده بزرگ دانشگاه را نشان می‌دهد. از این تعداد، ۱۷۱۶ نفر در بخش دانشجویان، ۷۵ نفر در بخش کارکنان، ۱۲۰ نفر در بخش اساتید و ۴۲ نفر در بخش خانواده کارکنان و اساتید شرکت داشته‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تأکید کرد: با نگاهی آماری می‌توان دید که دانشجویان ۷۲‏/۳۶ درصد، کارکنان ۰۷‏/۲۷ درصد، اساتید ۳۰‏/۱۵ درصد و خانواده‌های اساتید و کارکنان ۵۸‏/۷ درصد مشارکت داشته‌اند.

قاسمی با اشاره به اینکه تعداد برگزیدگان در این جشنواره ۱۷۵ نفر در بخش‌های مختلف بوده است، گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده دانشکده‌های اصفهان، مشهد، بجنورد، ملایر و قم رتبه‌های اول تا پنجم این دوره از جشنواره را به دست آورده‌اند.

انتهای پیام

captcha