اضافه شدن 5 وقف جدید به موقوفات قرآنی استان زنجان
کد خبر: 3762012
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
در سال 97 انجام شد؛

اضافه شدن 5 وقف جدید به موقوفات قرآنی استان زنجان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در 7 ماهه گذشته 5 مورد وقف در امور قرآنی داشتیم که جدیدترین آن وقف یک باغ در این هفته بود.

اضافه شدن 5 وقف جدید به موقوفات قرآنی استان زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر جنتی امروز 15 آبان‌ماه در نشست خبری به مناسبت هفته وقف، اظهار کرد: اداره اوقاف رسالت‌های مختلفی را بر عهده دارد که یکی از آن‌ها به امور قرآنی و برگزاری مسابقات قرآن مربوط می‌شود و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، این سازمان تربیت یک میلیون حافظ را بر عهده گرفته است.
وی با اشاره به اینکه وقف در امور قرآنی کم است و کفاف هزینه‌های مورد نیاز برای توسعه فعالیت‌های این بخش را نمی‌دهد، تصریح کرد: خوشبختانه در این هفته شاهد یک وقف جدید بودیم که یک خیر، باغی را در یک روستا برای امور قرآنی وقف کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطرنشان کرد: در 7 ماهه گذشته 15 وقف جدید در استان زنجان داشتیم که 5 مورد آن در حوزه قرآنی بود و بزرگترین جامعه‌القرآن اهل بیت(ع) نیز در زنجان افتتاح شد.
وی، تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی کشور را یکی از رویکردهای مهم این سازمان خواند و گفت: طرح آرامش بهاری، خیمه‌های معرفت، طرح سوگواره یاس نبوی، ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی و نشاط معنوی از برنامه‌هایی است که اوقاف در طول سال اجرا می‌کند.
جنتی به برنامه‌های هفته وقف اشاره کرد و گفت: همایش یاوران وقف و افتتاح دفتر نمایندگی شهرستان سلطانیه از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده است و نمایشگاه "همه واقف باشیم" برای ارائه عملکرد اوقاف و آشنایی با ظرفیت‌های این سازمان در محل کارخانه کبریت سابق زنجان دایر می‌شود.
وی به همکاری رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و افزود: فرهنگ وقف در حوزه‌های محیط زیست، بهداشت و سلامت باید بیشتر تقویت شود. ضمن اینکه وقف مشارکتی رویکرد جدیدی است که افراد به طور گروهی می‌توانند در این کار خیر شرکت کنند.
این مسئول با اشاره به خدمات‌رسانی اوقاف در سامرا برای مراسم پیاده‌روی اربعین با حضور ۷۵ خادم و ۳۰ نفر تیم پزشکی، عنوان کرد: روزانه از ۲۰ هزار نفر در وعده‌های مختلف پذیرایی می‌شد و پخت روزانه ۲۰ هزار قرص نان از فعالیت‌های مهم این موکب بود.
وی، هزینه این اداره برای برپایی موکب در سامرا را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برشمرد و گفت: ۳۰۰ میلیون تومان از این مبلغ مربوط بخش دارویی و درمانی بود و افزایش نرخ کرایه حمل و نقل نیز هزینه اضافی برای جابه‌جایی مواد تحمیل کرد.
انتهای پیام
captcha