زدودن زنگار گناهان از دل‌ها در سایه ارتباط عمیق با پیامبر(ص)، اهل‌بیت(ع) و قرآن کریم
کد خبر: 3762017
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۲

زدودن زنگار گناهان از دل‌ها در سایه ارتباط عمیق با پیامبر(ص)، اهل‌بیت(ع) و قرآن کریم

گروه معارف- نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: در دنیای امروز که با مشغله‌ها و روزمرگی‌های بسیاری مواجه هستیم باید ارتباط خود را با پیامبر(ص)، اهل‌بیت(ع) و قرآن کریم بیشتر کرده تا علاوه بر زدودن زنگار آلودگی‌ها و گناهان، در مسیر این بزرگواران حرکت کنیم و به بیراهه نرویم.

زدودن زنگار گناهان از دل‌ها در سایه ارتباط عمیق با پیامبر(ص)، اهل‌بیت(ع) و قرآن کریم

آیت‌الله علی اسلامی نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، به ابعاد شخصیتی پیامبر اعظم(ص) پرداخت و اظهار کرد: راز خاتمیت پیامبر اکرم(ص) را در دو چیز می‌توان یافت؛ نخست اینکه دین اسلام با فطرت انسان‌ها کاملاً مطابق بوده و این دین جامع‌الاطراف است و به دلیل داشتن قوانین کامل می‌تواند در هر زمانی و در هر مکانی و در هر حالی پاسخگوی جامعه بشریت باشد و دارای مقرراتی است که تا روز قیامت می‌تواند آن را اجرا کند.
وی ادامه داد: حضرت محمد(ص) در باورهای اسلامی مقدس‌ترین و واجب‌الاحترام‌‌ترین شخصیت در تاریخ اسلام به شمار می‌رود و مسلمانان دنیا، همواره در گفتار و نوشتار با القاب و احترام از ایشان یاد می‌کنند و مخالف، نمایاندن هرگونه تصویر مشخصی از چهره رسول گرامی اسلام(ص) هستند.
استاد حوزه علمیه قزوین در خصوص سبک زندگی اجتماعی پیامبر گرامی اسلام(ص) بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فلسفه بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) را تعلیم و تزکیه مردم و هدف اساسی نبوت پیامبر(ص) را آگاه کردن مردم و دور کردن جامعه از جهالت و برقرار کردن مردم بر سیر و اخلاق عنوان کرده است.
آیت‌الله اسلامی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند «انی بعثت لاتمّم مکارم الاخلاق»، این نشانگر آن است که هدف مهم پیامبر(ص)، ترویج مکارم اخلاق بوده است و رسول خدا بیش و پیش از دیگران به الگوهای اخلاقی آراسته بودند و کسی نتوانست حرکتی و یا اقدامی خلاف اخلاق از ایشان ببیند و این رفتار پیامبر(ص) الگویی برای همگان است.
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به این که پیامبر(ص) معنابخش فلسفه آفرینش انسان است، خاطرنشان کرد: در دنیای امروز که با مشغله‌ها و روزمرگی‌های بسیاری مواجه هستیم باید ارتباط خود را با پیامبر(ص)، اهل‌بیت(ع) و قرآن کریم بیشتر کرده تا علاوه بر زدودن زنگار آلودگی‌ها و گناهان، در مسیر این بزرگواران حرکت کنیم و به بیراهه نرویم.

انتهای پیام

captcha