ثبت 22 وقف در دو شهرستان تایباد و باخرز
کد خبر: 3762036
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
در سال جاری صورت گرفت؛

ثبت 22 وقف در دو شهرستان تایباد و باخرز

گروه شهرستان‌ها- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تایباد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ وقف با ارزش ۲۱ میلیارد و ۹۲۱ میلیون ریال در دو شهرستان تایباد و باخرز توسط خیران و نیکوکاران به ثبت رسیده است.

وقف حسنه جاریه است که آثار آن همیشه ماندگار می‌باشد

سیدابوالفضل محمودی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: از این تعداد وقف، ۱۲ موقوفه در تایباد و ۱۰ موقوفه دیگر در باخرز به ثبت رسیده است که از این تعداد، ۱۲ موقوفه در تایباد و ۱۰ موقوفه دیگر در باخرز به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به نیات واقفان، اضافه کرد: این موقوفات به منظور برگزاری مراسم فرهنگی و قرآنی در مساجد، ساخت و توسعه مسجد، حسینیه و زینبیه، عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در ماه محرم، ساخت مراکز فرهنگی ـ قرآنی و تجاری و نیز امورات حوزه علمیه وقف شده‌اند که  سال گذشته ۲۳ وقف به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال در این دو شهرستان به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تایباد با بیان اینکه وقف سنتی دیرینه است و زمانیکه فرد مالی را به عنوان حسنه جاریه، وقف کند آثار و برکات آن همیشه ماندگار خواهد ماند، اظهار کرد: سه‌شنبه ۱۵ آبان که همزمان با روز وقف بود با عنوان «وقف، رسانه، ترویج موقوفات مشارکتی»، چهارشنبه ۱۶ آبان همزمان با رحلت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) با عنوان «وقف ترویج فرهنگ قرآن و عترت»، پنجشنبه ۱۷ آبان همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) با عنوان «وقف، بقاع متبرکه، ترویج فرهنگ زیارت» و جمعه ۱۸ آبان همزمان با هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه با عنوان «وقف، انتظار و مهدویت» معرفی شد.

وی ادامه داد:  شنبه ۱۹ آبان، همزمان با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه با عنوان «وقف، توسعه علم و فناوری و حمایت از نخبگان»، یکشنبه۲۰ آبان با عنوان «وقف عدالت اجتماعی و اجرای امینانه نیات واقفین»، دوشنبه ۲۱ آبان با عنوان «وقف، محیط زیست، ‌بهداشت و سلامت»، سه شنبه ۲۲ آبان با عنوان « وقف، صیانت از موقوفات، تجلیل از واقفین»، چهارشنبه ۲۳ آبان با عنوان «وقف، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی» و پنجشنبه ۲۴ آبان همزمان با آخرین روز هفته وقف و روز کتابخوانی با عنوان «وقف، تحکیم بنیان خانواده، سبک زندگی اسلامی»، نامگذاری شده است.

محمودی ادامه داد: برنامه‌ها در چارچوب اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه در تایباد اجرا خواهد شد در همین راستا همزمان با آغاز هفته وقف مسئولین این اداره با ائمه جمعه تشیع و تسنن شهرستان دیدار کردند. همچنین انجام تبلیغات محیطی، دیدار با نماینده عالی دولت در شهرستان، برگزاری همایش تجلیل از یاوران وقف، نشست با اصحاب رسانه از اهم برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام هفته وقف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تایباد به اجرای نیت از محل موقوفات عطایی و حاج اسماعیل احمد کردیان در شب رحلت نبی اکرم(ص) در روستای کردیان باخرز اشاره کرد و افزود: پذیرایی 900 نفر از عزاداران پیامبر اکرم(ص) با اعتبار 9 میلیون و 200 هزار ریال از محل درآمد این دو موقوفه که آب و اراضی کشاورزی است با حضور فرماندار، مسولین، روحانی و اهالی اهل تشیع و تسنن شهرستان باخرز اجرای نیت شد.

شهرستان تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری و باخرز در فاصله ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارند و کلیه امور مربوط به اوقاف شهرستان‌های تایباد و باخرز بر عهده اداره اوقاف و امور خیریه تایباد است.

انتهای پیام

captcha