حماسه عاشورا؛ زمینه‌ای ناب برای تولید آثار فاخر هنری
کد خبر: 3762065
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

حماسه عاشورا؛ زمینه‌ای ناب برای تولید آثار فاخر هنری

گروه فرهنگی- شهردار تبریز، حماسه عاشورا و قیام امام حسین(ع) را زمینه‌ای ناب برای خلق آثار هنری فاخر دانست و گفت: باید با زبان هنر و قالب هنری ارزش‌های والای انسانی و اسلامی قیام امام حسین(ع) در جامعه نشان داده شود.

حماسه عاشورا؛ زمینه‌ای ناب برای تولید آثار فاخر هنری

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، ایرج شهین باهر، شهردار تبریز، روز گذشته با حضور در محل برگزاری یازدهمین سوگواره عاشورایی «72 بغض بوم» اظهار کرد: معرفی آثار هنری و اقتصاد هنر مقوله‌ای است که باید به آن توجه جدی صورت گیرد و در این زمینه مدیریت شهری در کنار سایر نهادهای ذیربط آماده همکاری با هنرمندان است.

وی حماسه عاشورا و قیام امام حسین(ع) را زمینه‌ای ناب برای خلق آثار هنری فاخر دانست و گفت: باید با زبان هنر و قالب هنری ارزش‌های والای انسانی و اسلامی قیام امام حسین(ع) در جامعه نشان داده شود و بی شک ماندگاری و تاثیر زبان هنر در بیان مفاهیم انسانی و اسلامی بسیار بیشتر خواهد بود.

شهین باهر، افزود: تبریز شهر هنرمندان است و امیدواریم بتوانیم در ایستگاه‌های مترو و سایر مراکز جمعی، مکان‌هایی را برای عرصه آثار هنری بوجود بیاوریم تا هنرمندان بتوانند آثار هنری خود را در آن به دوستداران هنر و شهروندان ارائه کنند.

یازدهمین سوگواره عاشورایی هنرهای تجسمی «۷۲ بغض بوم» روز سه شنبه 15 آبان ماه جاری در مجموعه فرهنگی سینمایی قدس حوزه هنری آذربایجان شرقی از ساعت ۱۰ الی ۱۸ و به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان و با همکاری دانشگاه نبی اکرم تبریز برگزار شد.

انتهای پیام

captcha