در ایام اربعین حسینی بیش از 3 هزار مبلغ زبان‌دان در عراق مستقر شدند
کد خبر: 3762088
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶
دبیر ستاد مرکزی اربعین خبرداد:

در ایام اربعین حسینی بیش از 3 هزار مبلغ زبان‌دان در عراق مستقر شدند

گروه اجتماعی _ دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: در ایام اربعین حسینی، در حوزه تبلیغی و فرهنگی فعالیت‌های مناسبی انجام شد و بیش از 3 هزار مبلغ زباندان آموزش دیده در کشور عراق مستقر شدند.

در ایام اربعین حسینی بیش از 3 هزار مبلغ زبان‌دان در عراق مستقر شدندبه گزارش ایکنا از قم؛ به نقل از پایگاه خبری حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، دکتر ذوالفقاری شامگاه چهارشنبه 15 آبان در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر گفت: در اربیعن سال 1393 وضعیت و شرایط خوبی برای خروج زائرین از مرز حاکم نبود و عمده زائرین بعد از برگشت دچار مشکلات شدند و همین مسئله باعث شد ستادی در این خصوص تشکیل شود.

وی افزود: با همفکری صاحب نظران، بر اساس اقتضائات ساختاری طراحی شد که همان ساختار اولیه در حال حاضر تحت عنوان 13 کمیته (بعداشت و درمان، امداد و نجات، فرهنگی و تبلیغی، کنسولی، نظارت، امنیتی و…) در حال فعالیت است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطر نشان کرد: در 31 استان کشور، ستاد اربعین تشکیل شده است و ستاد مرکزی نیز به عنوان هدایت گر فعالیت می کند. در حال حاضر مسئله اربعین از حالت بحرانی خارج شده اما هنوز به درجه مطلوب نرسیده است و تلاش می‌شود هر ساله نقاظ ضعف کمتر شود.

ذوالفقاری تأکید کرد: در بحث بهداشت، امداد و نجات، اسکان و تغذیه و… خدمات و فعالیت های خوبی امسال انجام شد و آمارهای ارائه شده از سوی کمیته ها نشان از این مساله دارد.

وی یادآور شد: در حوزه تبلیغی و فرهنگی هم فعالیت های مناسبی انجام شد و بیش از 3 هزار مبلغ زباندان آموزش دیده در کشور عراق مستقر شدند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین افزود: دربحث ایجاد مودت و وحدت بین موکب داران عراقی و ایرانی نیز فعالیت های خوبی در اربعین امسال صورت گرفت تا آیین های سنتی زائران ایرانی و عراقی و آئین های خاص کشور ایران و عراق حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: جمع‌بندی نقاط قوت و ضعف بعد از اتمام مراسم اربعین توسط ستاد انجام‌شده است و تمامی نقاط ضعف که به‌صورت مستند، پرسش‌نامه و نامه‌های شخصی جمع‌آوری‌شده،  توسط ستاد بررسی و رفع می‌شود.

انتهای پیام

captcha