اخلاق نيكوی پیامبر اکرم(ص) با همگان از مهم‌ترين عوامل رشد اسلام بود
کد خبر: 3762091
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲

اخلاق نيكوی پیامبر اکرم(ص) با همگان از مهم‌ترين عوامل رشد اسلام بود

گروه معارف ــ مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، با اشاره به مهم‌ترين عوامل پيشرفت اسلام، گفت: شک نيست يكی از مهم‌ترين عوامل پيشرفت اسلام، اخلاق نيكو و برخورد متين پیامبر اکرم(ص) با مردم بود.

اخلاق نيكو و ملایم پیامبر اکرم(ص) با مردم از مهم‌ترين عوامل پيشرفت اسلام بود

حجتالاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) انسان کامل و خاتم انبیاء الهی است که واجد همه مزایای مشترک انبیای پیشین است.
وی با اشاره به مهم‌ترين عوامل پيشرفت اسلام افزود: شک نيست يكی از مهم‌ترين عوامل پيشرفت اسلام، اخلاق نيكو و برخورد متين و ملايم پیامبر اکرم(ص) با مردم بود.
وی خاطرنشان کرد: وجود رسول خدا(ص) براى همه مردم مايه رحمت بود و هيچكس را به سبب رنگ و جنس از شمول آن مستثنى نمی كرد، همه مردم نزد او روزى خور خداوند بودند.
حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: پيامبر اسلام (ص) علاوه بر اين كه ارزش‌‏هاى اخلاقى را بسيار ارج ‏مى ‏نهاد، خود در سيره عملى‏ برجسته فضايل اخلاقى و ارزش‌هاى والاى ‏انسانى بود، او در همه ابعاد زندگى با چهره‌اى شاد و كلامى ‏دلاويز با حوادث برخورد مى‌كرد.
امام جمعه هریس، یادآور شد: آنچه هميشه در پيامبر زبانزد بوده، لطافت و نرمی طبع او است كه زمينه ساز جذب پيروان خاص خود را فراهم آورد، زيرا اگر لطافت و نرم خويی در پيامبر اكرم(ص) نبود ياران از اطراف او پراكنده می‌شدند، به دليل القاب و صفات خاص ايشان بود كه مسلمانان گروه گروه به وی ملحق شده و به آن حضرت تمسک می جستند.
وی با اشاره به فرموده امام محمدباقر(ع) افزود: امام محمدباقر(ع) می فرمایند: برای رسول خدا(ص) 10 نام است که پنج نام در قرآن و پنج نام در غیر قرآن است؛ آن نامهایی که در قرآن است عبارت اند از: «محمد» ، «احمد»، «عبدالله»، «یس»، «ن».
حجت‌الاسلام احمدی، از سادگی رفتار حضرت محمد(ص) گفت و تاکید کرد: سادگى رفتار، نرمخويى و فروتنی حضرت محمد(ص) از صلابت شخصيت و جذبه معنويت وی نمی كاست. هر دلى در برابرش به خضوع می نشست و هر غرورى از شكستن در پاى عظمت زيبای او سيراب می‌شد.

انتهای پیام

captcha