فصل مشترک اوقاف و کمیته‌امداد، فعالیت در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 3762116
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

فصل مشترک اوقاف و کمیته‌امداد، فعالیت در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی است

گروه فرهنگی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: فصل مشترک بین اوقاف و کمیته امداد فعالیت در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی، دستگیری محرومان و زمینه‌های مختلف اجتماعی است.

فصل مشترک اوقاف و کمیته‌امداد، فعالیت در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، شامگاه روز گذشته، ۱۵ آبان در مراسم غبارروبی آستان مقدس امامزاده محمد عابد (ع) اراک که با حضور قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان برگزار شد گفت: دستگیری از محرومان وظیفه انسانی و اخلاقی همه ما است و آموزه‌های دینی ما را بر ضرورت توجه به محرومان و نیازمندان توصیه کرده است.
وی به روایتی از پیامبر (ص) که ضمانت همنشینی افراد خدمتگزار به محرومان و نیازمندان را در قیامت برعهده گرفتند استناد کرد و افزود: بعد از انقلاب عده‌ای از جوانان مؤمن و متدین دستگیری شدند و امروز همان جوانان قابلیت خدمت‌گزاری به شیعیان به ویژه فقرا و محرومان را دارند. افتخار خدمتگزاری به محرومان امروز نصیب کمیته امداد امام خمینی (ره) شده است.
حجت‌الاسلام دلاوری اضافه کرد: فصل مشترک بین اوقاف و کمیته امداد فعالیت در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی، دستگیری محرومان و زمینه‌های مختلف اجتماعی است. در سال‌های گذشته تفاهم نامه‌ای بین این دو نهاد بسته شد. امروز هم‌پیمان خواهیم شد در راستای ایجاد موقوفات برای محرومان، ایجاد بناهای عام‌المنفعه جهت استفاده نیازمندان انجمن یاوران وقف را در تمام زمینه‌ها در راستای کمک به محرومان در استان تشکیل و احصا کنیم.
وی بر ضرورت حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت و محروم تأکید کرد و گفت: اجرای طرح یاوران وقف با کمک کمیته امداد در استان‌های دیگر جواب داده است. امید است با راه‌اندازی این انجمن در استان حرکت مبارکی را در راستای ایجاد موقوفه‌های مشارکتی برداریم. همه دست به دست هم دهیم با کمک رسانه‌ها و جراید و NGOهای اجتماعی موقوفه‌ای را تحت عنوان وقف مشارکت به خانواده تحت پوشش کمیته امداد اختصاص دهیم.
مدیرکل اوقاف استان ادامه‌ داد: تشکیل انجمن یاوران وقف با مشارکت اوقاف و کمیته امداد نقطه آغازین برای هدایت مردم و احساس وظیفه آنان در راستای حمایت از خانواده محرومان است. مردم باید از نظر اخلاقی، شرعی احساس وظیفه کنند از خانواده‌های بی‌بضاعت غفلت نکنند.
وی از هیات امنای امامزاده محمد عابد(ع) اراک در احیای مواریث شیعه تقدیر کرد و گفت: سال‌های گذشته پتانسیل امروز وجود نداشت. در سال‌های اخیر خدمتگزاران افتخار انجام اقدامات خوب و تاثیرگذار در حوزه فرهنگی اجتماعی را دارند بروز این تأثیرگذاری در حضور ۶۰ هزار نفر زائران در روز اربعین گواه این ادعاست.

فصل مشترک اوقاف و کمیته‌امداد، فعالیت در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی است
به گزارش ایکنا؛ قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز گفت: بین اداره‌کل کمیته امداد و اوقاف نقاط مشترک بسیاری وجود دارد. امید است با تلاش و رعایت ضوابط و مقررات وجوهات شرعی مردم را در اختیار نیازمندان قرار داده و امانت‌دار برای مجموعه خیرین و واقفین باشیم.
وی بر لزوم هم‌افزایی بین دو اداره کل اوقاف و کمیته امداد تأکید کرد و افزود: رهبری فرمودند هر فردی در هر نقطه‌ای مسئولیت دارد در وظایف خود برای رفع محرومیت تلاش کند. کمک به نیازمندان از وظایف اولیه اوقاف و کمیته امداد است.
وی اضافه کرد: پیشنهاد مدیرکل اوقاف مبتنی بر ایجاد انجمن یاوران وقف بین ادارات کل اوقاف و کمیته امداد بسیار به جا و مورد قبول است. همه باید برای ترویج فرهنگ وقف تلاش کنیم. این طرح مورد تأیید است و می‌تواند به عنوان یکی از دستاوردهای جلسه امروز در دستور کار قرار گیرد‌ ‌باید برنامه‌ها در این بخش هدفمندتر در راستای اجرای نیات خیرین و واقفین پیش رود.
موسی‌نژاد تصریح کرد: در استان مرکزی ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد اما در کنار آن متاسفانه فقر و محرومیت هم وجود دارد باید تلاش کنیم نیاز نیازمندان روز به روز کمتر شود. هم‌افزایی بین موسسات خیریه، انجمن‌ها و ... در راستای رفع نیازهای محرومان تلاش مضاعف داشته باشیم.
وی از وجود بیش از ۲هزار بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و افزود: بیش از ۲۲۰۰ کودک یتیم کمتر از ۱۵ سال تحت پوشش کمیته امداد هستند. بیش از ۲۲ هزار زن سرپرست خانوار در استان داریم. در سال‌های اخیر توجه به نیازمندان نسبت به گذشته بیشتر شده است ولی تکلیف از مسلمانان ساقط نیست اگر دولت وظیفه را انجام می‌دهد ما نیز به عنوان مسلمان در برابر هم نوع خود وظیفه داریم. لذا از هر چه ظرفیت خیرین و ... استفاده کرده و گام‌های خود را در راستای جلوگیری از فقر برداریم قطعا آسیب اجتماعی کاسته می‌شود.
موسی‌نژاد تاکید کرد: مسؤلان استان مرکزی از ظرفیت امامزاده محمد عابد بیشتر استفاده کنند. مسؤلان و شهروندان اراکی نتوانستند به درستی از ظرفیت امامزاده برای تقویت مبانی دینی، ظرفیت‌های اجتماعی استفاده کنند. بهتر است برای مسیر پیاده روی اراک به سمت امامزاده شرایط بهتری فراهم شود.
انتهای پیام

captcha