تبریک شورای اسلامی ـ آمریکایی در پی راه‌یابی دو زن مسلمان به مجلس
کد خبر: 3762144
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

تبریک شورای اسلامی ـ آمریکایی در پی راه‌یابی دو زن مسلمان به مجلس

گروه بین‌الملل ـ شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی با صدور پیام کوتاهی، پیروزی دو زن مسلمان در انتخابات مجلس نمایندگان این کشور را تبریک گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ در پیام شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی نیز آمده؛ پیروزی شما بار دیگر یادآور این موضوع شد که فرزندان مسلمان می‌توانند به هر آن چه که می‌خواهند، دست یابند.
 
رشیده طلیب و الهان عمر دو زن مسلمانی هستند که توانستند در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا  که دیروز(15 آبان‌ماه) برگزار شد، پیروز شوند.

رشیده طلیب و الهان عمر به‌عنوان نخستین زنان مسلمان آمریکایی که پس از کسب موفقیت در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا به این مجلس راه یافته‌اند، در نخستین گام خوشحالی خود از این رویداد را اعلام کردند.

در این راستا، رشیده طلیب، نماینده فلسطینی‌تبار در باره این پیروزی با بیان این که بستگان وی در فلسطین نیز از نزدیک انتخابات مذکور را پیگیری می‌کردند، گفت: «از این که به عنوان یک زن فلسطینی در مجلس نمایندگان آمریکا حضور پیدا خواهم کرد، افتخار می‌کنم».

وی که به عنوان نماینده ایالت میشیگان در این مجلس حاضر خواهد شد، افزود: «برای کسب این نتیجه سال‌ها تلاش کردم. اندیشه و رفتارهای مثبت مادرم الهام‌بخش من در این مسیر شد».

الهان عمر دیگر زن مسلمان سومالیایی‌الاصل که با پیروزی در مقابل جنیفر زیلینسکی از ایالت مینه‌سوتا وارد مجلس نمایندگان شده، این رویداد را به همراه خانواده و بستگانش جشن گرفت.

عمر که در 12 سالگی به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرده و 4 سال در اردوگاه‌های پناهجویی این کشور زندگی کرده، در باره موفقیت خود گفت: آب و هوای ایالت مینه‌سوتا خیلی سرد اما دل مردمانش نیز به همان اندازه گرم است. این مردم علاوه بر مهمان‌نوازی از پناهجویان آن‌ها را راهی واشنگتن نیز می‌کنند.

انتهای پیام
captcha