استواری بر حق از ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) است/ مراقب خیرخواهان تقلبی باشیم
کد خبر: 3762204
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۶

استواری بر حق از ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) است/ مراقب خیرخواهان تقلبی باشیم

گروه معارف- یک مبلغ دینی با تأکید بر لزوم ایجاد ارتباط میان بشریت و امام گفت: امام و اهل بیت و قرآن خیرخواه بشر هستند و نباید نسبت به آن غافل بود، لذا باید مراقب باشیم به دنبال خیرخواهان تقلبی نرویم.

زیارت جامعه کبیره از مهمترین اسناد امام‌شناسی/ مراقب خیرخواهان تقلبی باشیم

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین زارعی از مبلغان دینی در مراسم سوگواری رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) که شب گذشته ۱۶ آبان در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، با اشاره به مبحث مهم امام شناسی از لسان امام رضا(ع) اظهار کرد: زیارت جامعه کبیره مهمترین سند و دانشگاه امام شناسی است که خوب است شیعه نسبت به آن توجه لازم را داشته باشد.
وی افزود: در تأکیدات امام رضا(ع) امام حفظ کننده دین خداست، خود گوهری پاک از گناه است و پاک کننده دیگران نیز است.
زارعی تصریح کرد: انسان وقتی گناه می کند برخلاف جریان نظم هماهنگ عالم حرکت کرده و نظام هدفمند الهی را مخدوش می‌کند لذا انجام آن حرام است تا کسی برخلاف این نظام تکوین حرکت نکند.
وی با بیان اینکه طبق حدیثی از امام صادق(ع) هیچ چیزی به مانند گناه دل را سیاه و انسان را از یاد خدا غافل نمی‌کند، یادآور شد: انسان عاقل به حقیقت گناه به مانند آتش می‌نگرد لذا به سمت آن نمی‌رود، چرا که به حقیقت آن دست یافته است.
این مبلغ دینی ادامه داد: غفلت موجب دور شدن ما از یاد خدا می‌شود لذا سنگینی بار گناه را درک نمی‌کند چرا که غفلت دل را کور و انسان را مست کرده و متوجه سنگینی و بوی تعفن گناه نمی‌شود.
وی اضافه کرد: امام پیوسته در محضر خداست لذا گناه در نزد ایشان جایی ندارد و اگر ما هم خواهان دور شدن از گناه هستیم نباید نسبت به خدا غفلت داشته باشیم.
حجت‌الاسلام زارعی با تأکید بر لزوم ایجاد ارتباط بین بشریت با امام گفت: امام و اهل بیت و قرآن خیرخواه بشر است و نباید نسبت به آن غافل بود، لذا باید مراقب باشیم به دنبال خیرخواهان تقلبی نرویم.
وی عنوان کرد: خیرخواه واقعی امامی است که همه چیز خود را برای نجات بشریت داد، همچنین قرآنی که نجات بخش عالم است.
این مبلغ دینی نشانه‌های انسان‌های خیرخواه را از زبان پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت چنین برشمرد: داوری و قضاوت بحق، انصاف داشتن نسبت به دیگران، هر آنچه برای خود می پسندد را برای دیگران هم می خواهد، اهل تعدی نبودن و حسود نبودن از جمله نشانه های انسان های خیرخواه است.
زارعی در پایان با بیان اینکه استواری بر حق از ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) است، خاطرنشان کرد: امیدواریم به برکت برگزاری مجالس اهل بیت بتوانیم معرفت لازم را کسب کرده و شیعه واقعی برای حرکت در مسیر الهی باشیم.

انتهای پیام

captcha