عملکرد نمایندگان یزد در مسابقات قرآن کریم بررسی می‌شود
کد خبر: 3762221
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

عملکرد نمایندگان یزد در مسابقات قرآن کریم بررسی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: در نشست فعالان قرآنی با مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان، عملکرد نمایندگان استان در مسابقات قرآن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عملکرد نمایندگان یزد در مسابقات قرآن کریم بررسی می‌شود

محمدحسین کاظمی، رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد با اشاره به عملکرد این اداره در یک سال گذشته اظهار کرد: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور 1400 نفر در مرحله شهرستانی در 11 شهرستان، منطقه و بخش برگزار که 270 نفر به مرحله استانی راه یافتند.
وی با اشاره به اینکه در مرحله استانی که در 21 رشته برگزار شد، افراد با یکدیگر رقابت و برترین ها به مرحله کشوری راه یافتند افزود: در مراسم اختتامیه که در این استان برگزار شد، از 70 نفر از برگزیدگان، فعالان قرآنی استان تجلیل به عمل آمد.
کاظمی برگزاری طرح کرسی های حفظ و تلاوت قرآن در ایام نوروز را یادآور شد و گفت: این طرح در شب های جمعه در طول سال در حال برگزار است.
آموزش حفظ قرآن در تمامی گروه‌های سنی در مراکز مجازی
وی برگزاری محافل انس با قرآن، جلسات ترتیل خوانی قرآن کریم، طرح حفظ جزء 30 در ماه رمضان به صورت غیرحضوری با شرکت یک هزار نفر و اعزام 30 نفر به صورت قرعه کشی در ایام محرم و آموزش حفظ قرآن در تمامی گروه های سنی در مراکز مجازی را از دیگر اقدامات برشمرد.
رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: همچنین سال گذشته آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم با حضور هفت هزار نفر برگزار شد که امیدواریم امسال این آزمون با حضور 20 هزار نفر برگزار شود.
کاظمی برگزاری دوره آموزشی ارتقای متسابقین در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: 25 نفر در رشته آواهای انفرادی و تواشیح و...به مرحله کشوری راه یافتند که در نهایت مهدی ضیافتی موفق شد رتبه اول رشته دعاخوانی، فائزه السادات قریشی نسب رتبه سوم حفظ 20 جزء را کسب کنند.
وی ادامه داد: همچنین گروه تواشیح ثامن الحجج رتبه پنجم کشوری و رتبه اول انتخاب مردمی، اسماعیل پور پنجم حفظ موضوعی، صادق طالبی سوم انشای انفرادی را کسب کردند.
راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ در امامزاده عبدالله بافق
رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد از راه اندازی مدرسه شبانه روزی حفظ در امامزاده عبدالله بافق خبر داد و گفت: در حال حاضر چهار مدرسه شبانه روزی از حمایت های این سازمان برخوردارند.
وی تلاش برای ایجاد وقف های قرآنی را یادآور شد و بیان کرد: در سال جاری سه وقف جدید ثبت شد ولی متاسفانه تعداد موقوفات قرآنی در استان بسیار کم است.
کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنام های این اداره در دهه وقف گفت: نشست با فعالان قرآنی و تحلیل عملکرد نمایندگان استان در مسابقات قرآن کریم و استفاده از نظرات نخبگان برای برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن کریم سال های آتی، نشست با اساتید و دانشجویان دانشکده علوم قرآنی میبد از جمله برنامه های این اداره در دهه وقف است.
اجرای طرح «آموزش مفاهیم» در مساجد یزد
وی با اشاره به اجرای طرح آموزش مفاهیم در مساجد خبر داد و افزود: در این طرح آموزش ها از کتاب مفاهیم استاد وکیل انجام و براین اساس هفته ای یکبار که دوشنبه شب ها خواهد بود، در مساجد استان اجرا می شود. 
کاظمی ادامه داد: مرکز مجازی حفظ قرآن کریم که تاکنون به صورت تلفنی فعالیت داشته، درصددیم که ارتباط مجازی را از طریق نرم افزارهای اینترنتی به صورت صوتی و تصویری فعال کنیم که به مناسبت دهه وقف آغاز می شود.
رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد جلسه تفسیر قرآن مسئولان استان به میزبانی اوقاف و امورخیریه، بازدید از کلاس های قرآنی امامزاده جعفر یزد، اردکان و مدرسه شبانه روزی جوادالائمه یزد را از دیگر برنامه ها برشمرد.

انتهای پیام

captcha