عقل گرایی؛ محور رسالت پیامبر اسلام(ص)
کد خبر: 3762233
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳

عقل گرایی؛ محور رسالت پیامبر اسلام(ص)

گروه معارف- رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، عقل گرایی و تفکر در امور دنیوی را محور رسالت پیامبر اسلام(ص) دانست و گفت: در صورت بهره‌مندی مناسب بشریت از این نعمت الهی مسیر زندگی دنیوی و اخروی او تغییر می‌کند.

عقل گرایی؛ محور رسالت پیامبر اسلام(ص)

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدعلی فقیه، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان، شب گذشته در مراسم سالگرد رحلت پیامبر اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در آستان مقدس امامزاده سید محمد کججانی، عقل گرایی و تفکر در امور دنیوی را محور رسالت پیامبر اسلام(ص) دانست و گفت: در صورت بهره‌مندی مناسب بشریت از این نعمت الهی مسیر زندگی دنیوی و اخروی او تغییر می‌کند.

وی افزود: رسالت پیامبر اسلام(ص) هدایت و نجات همه انسان هاست و این دعوت به هدایت و نجات منحصر به یک منطقه و زمان خاص نیست.
حجت الاسلام فقیه، اضافه کرد: دستورالعمل‌ها و سنت‌های حلال و حرام که پیامبر(ص) برای بیان آنها مبعوث شده برای همیشه تاریخ ماندنی است و ابلاغ رسالت الهی توسط نامه نگاری به سران ممالک آن زمان جهت تببین فرامنطقه ای و فرازمانی بودن رسالت ایشان بود.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) با وارد کردن تعقل و تفکر به میدان عمل، ایستادگی در مقابل قدرت طلبان و زورگویان، تدارک توان نظامی لازم برای مقابله با دشمنان، علم آموزی، انفاق، قناعت و دوری از اسراف را یکی از برکات استفاده از عقل در چارچوب باورهای دینی و الهی اسلام بر شمرد.
حجت‌الاسلام فقیه در تشریح اصل آمادگی داشتن در مقابل تهدیدات دشمنان گفت: بر اساس آیه شریفه «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه» و اصل عقلی آمادگی برای مقابله با دشمن، اکنون مدافعان حرم در سوریه برای دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم به عنوان یک اصل اسلامی حضور دارند.
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، همچنین داشتن توان علمی را ضرورت مقابله با مشکلات و عامل بالا رفتن توان مسلمین عنوان کرد و گفت: بر همین اساس داشتن توان علمی در زمینه علوم هسته‌ای به منظور حفظ موازنه قدرت با جهان امری ضروری و واجب است که دشمن با درک تمام این موارد سعی در تحریم و ترور دانشمندان فعال کشورمان در این زمینه دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اسلام دین ارزشگذاری به خرد جمعی است افزود: دوری از خود رایی و مشورت پذیری خواسته اسلام است.
حجت‌الاسلام فقیه با تاکید بر اینکه اسلام دینی آسان است که توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) ابلاغ شده است تاکید کرد: تسلط بر خود داشتن و مدیریت افکار و رفتار اساس این دین است که تاثیر مثبت آن با عقل گرایی بر زندگی مومنان ماندگار است.
وی در پایان، قیام امام حسین(ع) را نیز حرکتی در راستای رسالت‌های عقلی و الهی تبیین شده پیامبر اسلام(ص) در مقابله با ظلم و زورگویی بیان داشت.

انتهای پیام

captcha