هجرتی كه عشق ايرانيان را تبدیل به فرهنگ و شعور كرد/ حرم احمدی(ع)؛ میعادگاه شیعیان جنوب كشور
کد خبر: 3762266
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

هجرتی كه عشق ايرانيان را تبدیل به فرهنگ و شعور كرد/ حرم احمدی(ع)؛ میعادگاه شیعیان جنوب كشور

گروه اجتماعی ـ ایرانیان از بدو ورود اسلام، عشق و علاقه‌ای خاص نسبت به خاندان آل‌الله داشته و با ورود عالم آل محمد(ص) به این كشور، این شور و عشق تبدیل به شعور و فرهنگ شد.

هجرتی كه عشق را تبدیل به فرهنگ و شعور كرد/ حرم احمدی(ع)؛ میعادگاه شیعیان جنوب كشور

به گزارش ایكنا از فارس، امروز سراسر نقاط ایران اسلامی داغدار عزای دردانه‌ای است كه روح تازه‌ای به كالبد ایران و ایرانیان دمید. شمس‌الشموسی كه از تلألو انوار الهیش این كشور تبدیل به ام‌القرای جهان اسلام شده است.
حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، هشتمین اختر تابناك آسمان امامت و ولایت است كه با قدم نهادن به خاك ایران، تاریخ جدیدی برای این كشور رقم زد.
كیست كه از عشق و علاقه ایرانیان نسبت به خاندان عصمت و طهارت بی‌خبر باشد و نداند كه ایران و ایرانی از بدو ورود اسلام به این كشور، عشق و علاقه‌ای خاص نسبت به خاندان آل‌الله داشته و با ورود عالم آل محمد(ص) به این كشور، این شور و عشق تبدیل به شعور و فرهنگ شد.
به یمن ورود میمون و مبارك حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) به ایران، جای جای این كشور میزبان قدوم مبارك خاندان آل‌الله شد به طوری كه امروزه بقاع متبركه بیشماری از سلاله پاك خاندان عصمت و طهارت در این كشور وجود دارد.
استان فارس یكی از نقاطی است كه به دلیل عبور كاروان ولایت از این منطقه دارای بیشترین تعداد حرم‌های امامزادگان است كه در مناسبت‌های مذهبی در طول سال میعادگاه شیعیان و عاشقان خاندان آل‌الله می‌شود.
امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) تمام بقاع متبركه استان فارس همراه و همزمان با سراسر كشور به سوگ عالم آل محمد(ص) نشسته است به طوری كه مراسم‌های سوگواری از صبح امروز در این اماكن آغاز شده و تا هنگامه شب ادامه خواهد داشت.
مراسم‌های سوگواری رضوی در شیراز با محوریت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی‌الكاظم شاهچراغ(ع)، برادر و امین ولایت امام رئوف برگزار می‌شود به طوری كه این حرم مطهر تبدیل به میعادگاه شیعیان جنوب كشور شده است.

هجرتی كه عشق را تبدیل به فرهنگ و شعور كرد/ حرم احمدی(ع)؛ میعادگاه شیعیان جنوب كشور
این مراسم‌ها از شب گذشته در حرم مطهر شاهچراغ(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی و مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) و سینه‌زنی هیئات مذهبی شیراز آغاز شده و از صبح امروز نیز این مراسم‌ها در صحن و سرای شبستان امام خمینی(ره) ادامه یافته است.
داستان امانت‌داری و وفاداری حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) به برادر خویش حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) بارها نقل شده است و همین مسئله موجب حضور گسترده عاشقان خاندان عصمت و طهارت در این حرم مطهر در این مناسبت شده است.

هجرتی كه عشق را تبدیل به فرهنگ و شعور كرد/ حرم احمدی(ع)؛ میعادگاه شیعیان جنوب كشور
همچنین چنین مراسم‌های سوگواری در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین‌بن موسی‌الكاظم(ع) برادر دیگر حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) نیز از شب گذشته آغاز شده و تا امشب ادامه دارد كه در این مناسبت‌های مذهبی اقشار مختلف مردم دعوت هستند.
انتهای پیام

captcha