وقف برای توسعه جامعه اسلامی یک ضرورت است
کد خبر: 3762335
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

وقف برای توسعه جامعه اسلامی یک ضرورت است

گروه فرهنگی ـ امام جمعه گچساران گفت: احیای سنت پسندیده وقف برای توسعه همه جانبه جامعه اسلامی، یک ضرورت است.

وقف برای توسعه جامعه اسلامی یک ضرورت است

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام سیدامین الله حجازی، امام جمعه دوگنبدان روز گذشته، ۱۷ آبان‌ماه در دیدار با کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران به مناسبت دهه وقف،اظهار کرد: وقف از پيشرفته‌‌ترين و مترقی‌‌ترين احکام الهی و اسلامی است.
وی با بیان اینکه اسلام دينی جاودانه و ماندگار است، اظهار کرد: این دین الهی نياز به يک سرمايه و پشتوانه جاودانه ‌ای مثل وقف دارد.
امام جمعه دوگنبدان ضمن تاكيد بر ترويج فرهنگ وقف در جامعه، یادآور شد: از منافع وقف و موقوفات براساس نيات واقف همه مردم و آحاد جامعه بهره ‌مند می ‌شوند.
حجت‌الاسلام حجازی اضافه کرد: در صورت مشارکت بیشتر توانمندان در وقف، زمینه برای ایجاد اشتغال پایدار، فقرزدایی و توسعه زیرساخت ‌های فرهنگی و اجتماعی فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه وقف سرمایه اجتماعی بزرگی برای باقی ماندن نام نیک از انسان مؤمن است، خاطرنشان کرد: در تاريخ واقفانی هستند که در درجه نخست برای رسيدن به قرب الهی ‏و در درجه دوم برای کاهش فقر و راه ‌اندازی امور جامعه اين امر خير را انجام داده اند.
امام جمعه دوگنبدان با بيان اينکه ما در جامعه‌ای زندگی می کنيم که کمالات و خوبی‌های فراوانی در آن نهفته است، ابراز کرد: فرهنگ سازی مناسب می تواند مردم جامعه را با موضوع وقف بيشتر آشنا کند.
انتهای پیام

captcha