مسئولان قوانین ذلت‌بار را تعقیب نکنند/ انتقاد از عملکرد دستگاه‎های متولی در توزیع ارز اربعین
کد خبر: 3762339
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
خطیب جمعه تهران:

مسئولان قوانین ذلت‌بار را تعقیب نکنند/ انتقاد از عملکرد دستگاه‎های متولی در توزیع ارز اربعین

گروه سیاسی ــ حجت‎الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، با اشاره به حادثه تبعید امام(ره) به جرم مخالفت با قانون کاپیتولاسیون، FATF را ادامه همان قانون بیان کرد و خطاب به مسئولان متذکر شد که این قوانین ذلت‌بار را تعقیب نکنید.

به گزارش ایکنا، حجت‎الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امروز 18 آبان ماه، در خطبه دوم جمعه این هفته تهران که در داتشگاه تهران برگزار شد، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوا، گفت: هرکس رابطه خود را با خدا اصلاح کند، خدا رابطه او را با بندگان برقرار می ‌کند؛ آماردهی برای خودنمایی خطرناک است، بیاییم در خلوت خود ببینیم خدا از ما راضی است یا نه. 

وی در ادامه با اشاره به مناسبتهای این ایام، برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین را یادآور شد و گفت: چه رزمایش، مانور، همایش و چه شکوه و نورانیت و عشقی که رهبر معظم انقلاب درباره آن فرمودند، «توصیف ناپذیر است». چنین اجتماع عظیم و خودجوشی نه در گذشته جهان و نه در عصر ما وجود نداشته است؛ این حرکت رنگ معجزه دارد  و از عمق فطرت می‎جوشد و عشق است که چنین معجزه‌ای را به نمایش می‌گذارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این حرکت عظیم در عرصه دینداری، مقابله با فساد، هرزگی و ماده‎گرایی است، گفت: خدا دلها را به سوی امام حسین(ع) عاشق کرده تا جایی که همه از پیر و جوان، زن و مرد در سخت‎ترین شرایط، مسیر طولانی را که حداقل 80 کیلومتر است، بین نجف و کربلا طی می‎کنند.

صدیقی یادآور شد: این اجتماع عظیم، شکست تفکر ماتریالیستی، لیبرالی، سکولاری و دنیاگرایی است؛ یک پدیده جدید است که گویا اسلام دوباره متولد شده و با خود برکاتی دارد که اولین آن مقابله با تفکر مادی، دنیاگرایی، اشرافی‎گری و رفاه‎زدگی است؛ این حرکت، کلاس عرفان، اخلاق، خودسازی، تحمل سختی‎ها و فشارها و آموزش جبهه‎ای است.

وی، راهپیمایی عظیم اربعین را مانور وحدت اسلامی به ویژه وحدت ایران و عراق توصیف کرد و گفت: دنیای استکبار و سلطه همواره بین مسلمانان تخم نفاق و اختلاف می‎پاشد در حالی که مردم عراق و ایران مشترکات فراوانی دارند؛ این دو ملت حول  محور ولایت امام علی(ع) و ائمه(ع) هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ » تأکید کرد: اگر ایمان کامل شود، اختلافات کم می‎شود. لذا دیدیم که چقدر از برادران اهل سنت به این دریای عظیم اجتماع اربعین پیوستند و در سیر عشق امام حسین(ع) حرکت کردند و وحدت را در عمل نشان دادند. از طرف دیگر شاهد حضور غیرمسلمانان بودیم ازجمله مسیحیان و اسقف گرجستانی که حضور یافته بود. همه اینها معجزه قطعی حسینی است.

وی این حرکت را همچنین مقابله با جنگ نرم شکبه‎های اجتماعی بیان کرد که به طور گسترده در حال سم‎پاشی، لجن‎پراکنی و دعوت مردم به فساد و فحشا هستند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به مردمی و خودجوش بودن این حرکـت، تصریح کرد: حکومت‎ها با همه  تشکل‎های خود در برابر این حرکت خالص دینی شکست می‎خوردند.

صدیقی، تحقق جامعه آرمانی و مدینه فاضله را از برکات اجتماع عظیم اربعین بیان کرد و گفت: در اینجا هیچ کس طلبکار نیست بلکه همه بدهکار زائران هستند؛ اینجا منصب، شهرت و پول مطرح نیست بلکه میلیون‎ها نفر یار و یاور هم در مسیر همان جامعه آرمانی مد نظر اسلام هستند که انشاالله مقدمه ظهور است.

وی با تشکر از دولتمردان و مردم عراق به دلیل میزبانی شایسته از زائران و قدردانی از تلاش‎های همه کسانی که در برپایی موکب‎ها سهیم بوده‎اند، تصریح کرد: نیروی انتظامی از برندگان این میدان بود و چه در صدور ویزا و چه تأمین امنیت و شرایط مرزها جهادی عمل کردند.

صدیقی در ادامه به انتقاد از کم کاری برخی دستگاه‎ها در مسئله توزیع ارز اربعین پرداخت و با بیان اینکه انتظار می‎رود مسئولان از همین حالا به فکر سال آینده باشند، گفت: توزیع ارز در عراق زیبا و مایه عزت نبود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نابسامانی وضعیت ارز در کشور و وعده دولت برای حفظ ارزش پول ملی، متذکر شد: این نابسامانی‎ها همچنان در عرصه اقتصاد و تجارت پابرچاست و از طرفی تنها جایی که زائران اربعین اذیت شدند، همین مسئله توزیع ارز بود. توصیه من به مسئولان این است که شما که زیر پرچم ولایت هستید و هرچه دارید از محرم صفر است، از حالا برنامه‎ریزی کنید تا سال‎های بعد مشکل نداشته باشیم.

صدیقی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، به 13 آبان و حوادث تاریخی این روز اشاره کرد و گفت: این روز یادآور دو خاطره تأسف‎بار و فاجعه آمیز و یک خاطره افتخارآفرین است؛ حادثه اول تبعید حضرت امام(ره) به جرم مقابله با قانون کاپیتولاسیون و فروختن شرف و استقلال کشور است.

وی خطاب به مسئولان کشور متذکر شد: قوانین ذلت بار را تعقیب نکنید؛ FATF ادامه همان قانون کاپیتولاسیون است و از فرمایشات رهبری در این ارتباط بیاموزید.

امام جمعه موقت تهران ضمن تشکر از اقدام شورای نگهبان در برآورده کردن توقعات انقلابیون با رد این لایحه، تصریح کرد: مسئولان به جای راضی کردن دیگران، به فکر استفاده از استعدادها و توانمندی‎های داخلی باشند.

وی با اشاربه به شهادت دانش‏‌آموزان به امر آمریکا توسط رژیم در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 توسط دانشجویان پیرو خط امام،  گفت: امام خمینی(ره) در آن زمان که دانشجویان این انقلاب دوم را کلید زدند، در پیامی که از طریق حاج احمدآقا منتقل شد، فرمودند که «کار خوبی کردید ادامه بدهید» و بعد هم خودشان این حرکت را تبیین کردند و فرمودند که  این انقلاب از اصل انقلاب هم عظیم‎تر بود.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه با این اقدام، برای اولین بار آمریکا در دنیا تحقیر شد و هیمنه‌اش زیر سؤال رفت، گفت: اسارت دیپلمات‎های آمریکایی یک ضرب شصت از جوانان بود.

صدیقی با اشاره به ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مسئله 13 آبان،  به همزمانی شروع تحریم‎های آمریکا با این روز در سال جاری اشاره کرد و بیان اینکه ایالات متحده با این تحریم‎ها سر ملت خود و دیگر کشورها کلاه می‎گذارد، گفت: ما 40 سال است که تحریم می‌شویم و در سایه همین تحریم‎ها امروز صاحب موشک، صنعت و شرکت‎های دانش‎بنیان، هستیم و امروز هواپیمای جنگی می‎سازیم، پهپادهای ما از مرز تولید به صادرات رسیده و در دارو به پیشرفت رسیده‎ایم؛ از برکت تحریم و استقلال‏‎خواهی مردم، کمر همت بسته و نیازها را تأمین کرده‎ایم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به سابقه دشمنی آمریکا با ملت ما اشاره کرده‎اند؛ یادآورشد: در طول قرن‎های گذشته و به ویژه 40 ساله اخیر از هیچ تلاشی علیه ایران از بعد نظامی، تبلیغاتی و اقتصادی فروگذار نبوده است ولی در این رویارویی بی‎امان نظامی، اقتصادی، تبلیغاتی و فرهنگی برنده اصلی مردم ایران و انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه آمریکا در حال افول است، تأکید کرد:  باید باور کنیم که آمریکا در حال پسرفت است و هیمنه قبلی را ندارد؛ ایالات متحده در دیپلماسی عمومی شکست خورده  و نفرت ملت‎های دیگر از آنها روزافزون است اما در مقابل محبوبیت، الهام‎دهی و توسعه جبهه مقاومت و پیروزهای ایران اسلامی در شکست داعش و غیره در حال افزایش است.

صدیقی در ادامه توصیه‎های رهبر معظم انقلاب به جوانان مبنی بر بصیرت در برابر فریب دشمن و ترویج و تبیین جبهه مقاومت را یادآور شد.

امام جمعه موقت تهران در انتهای سخنان خود، ضمن محکوم کردن حکم دادگاه بحرینی علیه شیخ سلمان، آن را برگ ننگین دیگری در پرونده این رژیم بیان کرد و اشاره‌ای هم به وضعیت یمن و شرایط سخت و رقت‌بار مردم این کشور داشت.

گزارش خبرنگار ایکنا، حاکیست، حجت‎الاسلام صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران، با توصیه به تقوای الهی گفت: انجام واجبات، سیر معراجی به سوی خداست و هر واجب یک منزلی است از منازلی که در مسیر به سوی خدا طی می‎کنیم و هر گناه حجابی است که حرکت عبد را متوقف می کند و یا انسان را از منازل بالا ساقط می کند لذا در دعای کمیل، اسراری وجود دارد که یکی گناهانی است که نعمتها را زایل می‌کند یکی هم گناهانی که دعا را حبس می‌کند.

وی با اشاره به آیه « إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ»، تصریح کرد: ظلم، نکبت و بهم ریختن نظام فکری و سامان خانوادگی است؛ ظلم به مردم گسست از خدا و خلق خداست. دومین گناهی که باعث تغییر نعمت می‌شود، این است که مردم فرهنگ خیر، عبادت، صله رحم و حضور در پایگاه‌های علمی، عبادی و ولایی را مراقبت نکنند و این عادت را ترک کنند.

امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه گناه، ناسازگاری، بداخلاقی‎ها، کم‎کاری‎ها، بدبینی‎ها و بی‎اعتمادی، قفل رحمت الهی است، به ادامه مباحث خود در خطبه‌های اول درباره آیه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» پرداخت و گفت: همانگونه که خدا به ما وجود داد حالا هم که وجود داده، دم به دم او به ما وجود می‎دهد و هیچ تفاوتی با قبل از وجودمان نیست.

وی با بیان اینکه نباید مغرور شویم و عبادت را به خودمان نسبت دهیم، گفت: بلافاصله بعد از «ایاک نعبد» می‎گوییم «ایاک نستعین»؛ یعنی بدون کمک خدا ممکن نیست عبادت کنیم. درجات عبادت متفاوت است و آخرین درجه عبودیت، عبادت عارفانه، عاشقانه و شاکرانه است که عبادت احرار است.

انتهای پیام

captcha