طهارت غذا مرحله بالاتر از بهداشت و سلامت غذاست
کد خبر: 3762358
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
امام جمعه رشت:

طهارت غذا مرحله بالاتر از بهداشت و سلامت غذاست

گروه اجتماعی - آیت الله فلاحتی، طهارت غذا را مرحله بالاتر از بهداشت و سلامت غذا دانست و عنوان کرد: لقمه حرام در زندگی فردی و اجتماعی افراد اثرگذار است.

طهارت غذا مرحله بالاتر از بهداشت و سلامت غذاست

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز، 18 آبان در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به اهمیت خانواده از دیدگاه اسلام، اظهار کرد: والدین وظیفه دارند فرزندان خود را براساس تعالیم اسلامی تربیت کنند و لقمه پاک و حلال به خانواده خود دهند.

وی با بیان اینکه لقمه حلال نقش مهمی در تربیت اسلامی فرزندان دارد، گفت: والدین باید حلال ها و حرام ها را مراعات کنند؛ چراکه کسب روزی حلال دستور اسلامی و قرآنی و مورد توجه انبیای الهی بوده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، طهارت غذا را مرحله بالاتر از بهداشت و سلامت غذا دانست و عنوان کرد: لقمه حرام در زندگی فردی و اجتماعی افراد اثرگذار است و ممکن است در نسل های بعدی انسان خودش را نشان دهد لذا والدین پیش از انعقاد نطفه لقمه حلال مصرف کنند.

این کارشناس دینی، توجه مردم به خرید کالای خارجی را نتیجه تبلیغات دشمنان خارجی و لیبرال های داخلی دانست و یادآور شد: بسیار ناپسند است که با وجود تولیدکنندگان بزرگ در داخل کشور، ملتی مصرف گرا و تجمل گرا باشیم و دست ما جلوی بیگانگان دراز باشد.

وی ایجاد اختلاف طبقاتی را یکی از پیامدهای سوء عدم خرید کالای داخلی دانست و تصریح کرد: متاسفانه تولیدکنندگان داخلی جرات ندارند از نام ایرانی برای کالای خود استفاده کنند و مارک خارجی می زنند.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به نقش شوم استکبار در ایجاد یاس و ناامیدی در مردم، خاطرنشان کرد: با استقامت و مقاومت ملت نقشه آمریکا برای خاورمیانه را با شکست مواجه کردیم و بی تردید با همین استقامت و مقاومت می توانیم تحریم ها را بی اثر کنیم.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه بیشتر مشکلات مردم مربوط به حوزه اقتصادی و عدم ثبات بازار است، افزود: کنترل گرانی و تورم، مهار نقدینگی، ثبات قیمت ارز و در نهایت رفع مشکلات معیشتی، مطالبه مردم از دولت و وزرای جدید است.

وی از دولتمردان خواست با مدیریت صادرات و واردات تکیه به درآمدهای نفتی را کاهش دهند و گفت: صادرات ما باید بیشتر از واردات ما باشد و این امر با حمایت از تولیدکنندگان داخلی میسر می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تهیه مسکن را یکی از مشکلات اساسی جوانان در اقدام به ازدواج و تشکیل خانواده دانست و یادآور شد: فشار اقتصادی بر برخی از اقشار زحمتکش مانند کارگران و کارمندان زیاد است لذا دولت با تدابیر لازم نسبت به افزایش حقوق اقشار کم درآمد اقدام کند تا از فشار اقتصادی بر مردم بکاهد.

انتهای پیام

captcha