لزوم کنترل تورم و بی‌ثباتی در کشور
کد خبر: 3762364
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

لزوم کنترل تورم و بی‌ثباتی در کشور

گروه سیاست و اقتصاد-امام جمعه ماکو بر مطالبات به‌حق مردم در این برهه از زمان از تیم اقتصادی دولت نیز اشاره کرد و گفت: دولت، باید تورم را کنترل کرده و بی‌ثباتی را در بازار سکه و ارز از بین ببرد و باید نقدینگی در دست مردم را مهار کند که یکی از راه‌های آن، هدایت آنها در بخش تولید است.

لزوم کنترل تورم و بی‌ثباتی در کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو، ظهر امروز، ۱۸ آبان‌ماه، در بخشی از خطبه‌های نماز عبادی‌سیاسی جمعه این هفته ماکو، تلاش ها و توطئه‌های استکبار جهانی علیه مردم کشور ایران را ابتر عنوان کرد و افزود: امروز، تنها کشور در دنیا که آمریکا کوچکترین نقشی در تصمیمات آن ندارد، جمهوری اسلامی ایران است.
وی در ادامه بااشاره به اینکه آمریکا ۸ کشور جهان را از تحریم نفتی ایران استثنا کرده است، تصریح کرد: حوزه‌های دارویی، غذایی، پزشکی، کشاورزی، و غیره هیچ‌گونه تحریم اعمال نکرده است، که این حرکت آمریکا، نشان‌دهنده آن است که نمی‌تواند یک‌جانبه تصمیم بگیرد.
خطیب نماز جمعه شهرستان ماکو تاکید کرد: با توجه به اینکه بعضی از کشورها به صراحت اعلام کردند که با تحریم‌های آمریکا همراه نخواهند بود، در واقع حرکت ظالمانه ترامپ را بی‌خاصیت جلوه دادند.
وی بر مطالبات به‌حق مردم در این برهه از زمان از تیم اقتصادی دولت نیز اشاره کرد و افزود: دولت، باید تورم را کنترل کرده و بی‌ثباتی را در بازار سکه و ارز از بین ببرد و باید نقدینگی در دست مردم را مهار کند که یکی از راه‌های آن، هدایت آنها در بخش تولید است.
امام جمعه ماکو، حضور مردم مخصوصا جوانان و نوجوانان در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه را برای سایر ملل حاوی پیام‌هایی از جمله محکومیت استکبار جهانی، تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا در مقابل ملت ایران و عزم اراده مردم در خصوص پافشاری در آرمان‌های مقدس امام و اسلام یاد کرد.
وی در ادامه مهمترین مولفه اربعین سید و سالار شهیدان را آثار سیاسی آن ابراز کرد و یادآور شد: مراسم اربعین حسینی، سلطه‌گری، توسعه‌طلبی غربی، اشغال‌گری و جنایت رژیم صهیونیستی در منطقه را به چالش می‌کشد، به همین دلیل است که رسانه‌های استکباری و صهیونیستی از کنار این همایش با ابهت و میلیونی غالباً با سکوت و بی‌تفاوتی عبور می‌کنند.
انتهای پیام

captcha