فراخوان شرکت در مسابقه قصیده‌سرایی با موضوع نهضت حسینی
کد خبر: 3762368
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

فراخوان شرکت در مسابقه قصیده‌سرایی با موضوع نهضت حسینی

گروه بین‌الملل ـ کمیته برگزارکننده جشنواره بین‌المللی «بهار شهادت» عراق از شاعران و علاقه‌مندان برای قصیده‌سرایی درباره سیره امام حسین(ع) و اهداف قیام جاودانه ایشان دعوت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان حسینی؛ علی کاظم سلطان، عضو کمیته برگزارکننده جشنواره بین‌المللی «بهار شهادت» کربلا در این باره گفت: سیره امام حسین(ع) و اهداف قیام ایشان، درس‌ها و عبرت‌های واقعه عاشورا از جمله موضوعاتی است که شاعران و علاقه‌مندان می‌توانند درباره آن قصیده‌سرایی و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره بفرستید.

وی افزود: از جمله شروط شرکت در این مسابقات این است که قصیده بیشتر از 40 بیت و کمتر از 20 بیت نباشد و به زبان عربی فصیح سروده شده باشد و همچنین، شاعران شرکت‌کننده باید همراه با فایل ورود متن شعر، مکان و تاریخ ولادت، آدرس، شماره تلفن و پست الکترونیک خود را ارسال کند.

علی کاظم سلطان با اشاره به این که قصاید ارائه شده نباید پیش از این در مسابقات محلی و بین‌المللی رتبه‌ای کسب کرده باشد، گفت: کمیته داوری این مسابقات متشکل از اساتید و متخصصان ادبی هستند که قصاید را از حیث موضوع، زبان و بلاغت مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
 
وی در پایان اعلام کرد که 3 میلیون دینار عراقی برای قصیده برتر، 2 میلیون دیناری برای نفر دوم، یک میلیون دینار برای نفر سوم و 500 هزار دینار برای نفر سوم درنظرگرفته شده و علاقه‌مندانبرای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دو شماره تلفن 009647801677644 و 009647801863241 تماس بگیرند.
 
یادآوری می‌شود، جشنواره بین‌المللی دینی ـ فرهنگی بهارشهادت همه ساله به مناسبت اعیاد شعبانیه در کربلا برگزار می‌شود و شخصیت‌های دینی و آکادمیک از کشورهای مختلف جهان در آن حضور می‌یابند.
 
انتهای پیام
captcha